همزمان با مراسم سالروز عملیات بازی دراز:

یادواره شهید «شیرودی» در سرپل ذهاب برگزار می شود

مراسم چهلمین و دومین سالگرد امیر سرلشکر خلبان «علی‌اکبر قربان شیرودی»، پنج شنبه (۱۴ اردیبهشت) در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ - 03May 2023

یادواره شهید «شیرودی» در سرپل ذهاب برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت امیر آسمان ایران امیر سرلشکر خلبان خلبان «علی اکبر شیرودی» روز پنج‌شنبه (۱۴ اردیبهشت) ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در یادمان این شهید والامقام که در روستای زرین جوب شهرستان سرپل ذهاب واقع شده برگزار می‌شود.

 این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، مسئولین استانی، کشوری و کاروان‌های راهیان نور  با سخنرانی امیر سرتیپ ستاد «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با مداحی «داود احمی نژاد» برگزار خواهد شد.

علی اکبر قربان شیرودی در دی ۱۳۳۴ خورشیدی در روستای بالا شیرود تنکابن در خانواده‌ای کشاورز و متدین دیده به جهان گشود.

این خلبان تیزپرواز پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پرواز‌های جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود در هشتم اردیبهشت ۱۳۶۰ خورشیدی در منطقه بازی دراز، هنگامی که رژیم بعث لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه، برای بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز به طرف سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید والامقام پس از تشیع باشکوه در روستای شیرود تنکابن به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها