مسئول مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس خبر داد؛

تاریخ شفاهی حجت الاسلام علی قوامی نگاشته می‌شود

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: تاریخ شفاهی حجت الاسلام علی قوامی از روحانیون مبارز لرستانی نگاشته می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ - 03May 2023

تاریخ شفاهی حجت الاسلام علی قوامی نگاشته می‌شود

حجت الاسلام «سیّد امیر ابراهیمی» مسئول مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در  خرم آباد،  اظهارداشت: نگارش تاریخ شفاهی حجت الاسلام علی قوامی از روحانیون مبارز لرستانی در دست اقدام است.

وی افزود: تاکنون شش جلسه از مصاحبه  تاریخ شفاهی حجت الاسلام علی قوامی ضبط شده است و طی هفته های آتی ضبط این مصاحبه ادامه دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت:  حجت الاسلام قوامی متولد ۱۳۲۰در خرم آباد، روحانی که در قبل از انقلاب سال ۱۳۴۷وارد حوزه  علمیه شد و پای درس بزرگانی همچون آیت الله مدنی و حجت الاسلام والمسلمین مفید شاگردی کرد.

مسئول مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس لرستان ادامه داد: این روحانی فعال انقلابی از سال ۴۷ شروع به تبلیغ اسلام و مبارزات سیاسی علیه رژیم ستم شاهی کرد که در طول این مبارزات سه مرتبه  زندانی  و شکنجه شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی دست از مبارزه نکشید.

وی ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی، حجت الاسلام قوامی مسئول عقیدتی پادگان حمزه خرم آباد شد و  فعالیت‌های تبلیغی خود را بیشتر کرد و مشوق رزمندگان اسلام علیه رژیم بعث  بود.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: حجت الاسلام قوامی در جبهه های حق علیه باطل شرکت می‌کرد و در این مناطق فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشتند و دوشا دوش رزمندگان از کیان و ارزشهای مذهبی این سرزمین دفاع می‌کردند.

مسئول مشارکت روحانیت لرستان در دفاع مقدس لرستان خاطر نشان کرد:   حجت الاسلام علی قوامی  اکنون، در 80 سالگی، در مسجد محله   اسد آبادی خرم آباد مشغول به خدمت به مردم  هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار