سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

حماسه سوم خرداد نقطه عطف برجسته دفاع مقدس بود

کاظمی گفت: در حوادث سیاسی و اجتماعی نقاط عطف از تاثیرگذارترینها هستند و نقطه عطف برجسته جنگ تحمیلی بر علیه کشور ما؛ عملیات بیت المقدس و حماسه سوم خرداد بود که سرنوشت جنگ را به نفع ایران رقم زد.
کد خبر: ۵۸۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ - 03May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین با حضور «عباس کاظمی» سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین،  سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، «محسن آخوندی» مشاور استاندار و مسئول امور ایثارگران استانداری قزوین، امیر «رضایی» فرمانده اسبق قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین و پیشکسوت دفاع مقدس، و دیگر مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه «عباس کاظمی» سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: سوم خرداد به نام روز مقاومت؛ ایثار و پیروزی مزین شده است و در این روز بود که‌ تمامی معادلات دشمن و حامیان وی بر هم خورده و موضوع آتش بس و صلح به طور جدی از سوی آنان پیگیری شد چون گمان نمی کردند خرمشهر در مدت ۲۳ روز از اشغال آنها بیرون شود.

وی افزود: سوم خرداد اعتماد به نفس؛ روحیه اعتقاد و توکل به خدا را در بین مردم به ویژه در جبهه های جنگ تقویت کرد و توفیقات حاصل در حوزه نظامی و دفاع ناشی از همان روحیه ها در دوران جنگ است.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت جلسات دفاع مقدس و برکات آن به قدری است که تمامی مسئولین استان یا خودشان یا نماینده تام الاختیار آنان حضور داشته باشند و با دقت مصوبات این جلسات عملی شود.

کاظمی گفت: همه ما در مقابل دفاع مقدس یک حجت و تکلیف اعتقادی داریم و همه توان خود را باید در این راه بگذاریم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: سوم خرداد امسال را مدرسه محور و دانشگاه محور برگزار شود چرا که نسل جوان جامعه باید با تمان ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان باید قدر خود را بدانند، افزود: خدا نعمت نوشتن را به آن‌ها ارزانی داشته است.

کاظمی تصریح کرد: با گذشت 40 سال از آغاز دفاع مقدس، آن طور که باید به این حوزه پرداخته نشده است و نتوانسته‌ایم جنگ را با همه ابعاد آن ببینیم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: اینکه غفلت در این حوزه به چه مواردی مربوط می‌شود و در این باره چه باید کرد از جمله موضوعات حائز اهمیت است که نباید از کنار آنها بی‌توجه عبور کرد؛ چرا که زمان چندانی برای پرداختن به بسیاری از این وقایع وجود ندارد و بسیاری از افرادی که در این عرصه‌ها حضور داشتند، یا از دنیا رفته‌اند و یا سال‌های پایانی عمر را سپری می‌کنند.

وی گفت: باید به ظرفیت ها و استعداد هایی که در استان وجود دارند در حوزه نوشتن کتب دفاع مقدس بیشتر اهمیت داده شود و زمینه برای فعالیت آنان فراهم شود.

در پایان سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین از مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خواست تا جلسات تخصصی جهت باشکوه برگزار شدن حماسه سوم خرداد برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار