مدیر مشارکت زنان دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقش بانوان امدادگر در عملیات بازی‌دراز نباید به دست فراموشی سپرده شود

«آذر آزادی» گفت: در این میان نقش بانوان به ویژه بانوان امدادگری که در بیمارستان پادگان ابوذر سرپل ذهاب در این عملیات مشغول امدادرسانی به مجروحین بودند نباید به دست فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۵۸۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ - 04May 2023

نقش بانوان امدادگر در عملیات باز یدراز نباید به دست فراموشی سپرده شود«آذر آزادی» مدیر مشارکت و نشر آثار زنان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات، اظهار داشت: در این عملیات مهم که با هدف آزاد سازی ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب انجام شد رزمندگان اسلام توانستند با ایثار و از خودگذشتگی حماسه آفرینی کنند و با تقدیم ده‌ها شهید والامقام ارتفاعات مهم منطقه را از دشمن بعثی پس بگیرند.

وی افزود: در این میان نقش بانوان به ویژه بانوان امدادگری که در بیمارستان پادگان ابوذر سرپل ذهاب در این عملیات مشغول امدادرسانی به مجروحین بودند نباید به دست فراموشی سپرده شود.

آزادی با اشاره به تاسیس این بیمارستان در روز‌های آغازین جنگ تصریح کرد: این بیمارستان به منظور کاهش مسافت کادر درمان و افزایش خدمات‌رسانی به مجروحین جنگی خط مقدم جبهه سرپل ذهاب در یک طبقه از ساختمان پنج طبقه پادگان ابوذر تاسیس و با کمک کمیته بهداشت و درمان جهاد سازندگی تبریز به سرپرستی دکتر لواسانی شروع به فعالیت کرد.

این مسئول با بیان این که تعدادی از بانوان امدادگر استان قبل از حضور کادر پزشکی تبریز به پادگان ابوذر اعزام شده بودند افزود: بسیاری از این بانوان، علاوه بر کار امدادی در جمع آوری کمک‎های مردمی و پشتیبانی از رزمندگان هم فعالیت می‌کردند و حتی در شرایط بحرانی و کمبود خون برای مجروحین جنگی اقدام به اهداء خون می‎کردند.

مدیر مشارکت و نشر آثار زنان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: بانوان امدادگر پادگان ابوذر با وجود این که در ۱۵ کیلومتری خط مقدم جبهه سرپل ذهاب قرار داشتند و این پادگان مرتب توسط هواپیما‌های رژیم بعث عراق بمباران می‌شد، اما هیچ گاه از انجام وظیفه خود که همانا امدادرسانی به مجروحین جنگی بود غافل نشده و در این راه تعدادی هم به افتخار جانبازی نائل شدند.  

وی متذکر شد: در وصف ایثار و فداکاری کادر درمان به ویژه بانوان امدادگر پادگان ابوذر همین بس که خلبان تیزپرواز دشت ذهاب شهید «علی اکبر شیرودی» بار‌ها به آن‎ها گفته بود: چشم و امید ما شما هستید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار