سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس:

شعر و ادبیات بستر مناسبی برای جهاد تبیین است

«شاهوردی» از شعر و ادبیات به عنوان بستر مناسبی برای جهاد تبیین و روشنگری یاد کرد و گفت: جامعه نیازمند تولید محتوای فاخر فرهنگی است و شعر و ادبیات می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال ارزش‌ها باشد.
کد خبر: ۵۸۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 04May 2023

شعر و ادبیات بستر مناسبی برای جهاد تبیین است به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس‌ از البرز، محفل شعر «فضل و‌فضلیت» به مناسبت تجلیل از مقام والای معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و با حضور شاعران پیشکسوت شهرستان فردیس امروز در فرهنگسرای بوستان ولایت این شهرستان برگزار شد.

در این محفل «مهدی شاهوردی» سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس، شعر و ادبیات به عنوان بستر مناسبی برای جهاد تبیین و روشنگری یاد کرد؛ اظهار داشت: شهید مطهری مجاهد اخلاق و یکی از الگو‌های جهاد تبیین در جامعه بود که با آثار خود نقش مهمی در تبیین و تشریح فضائل اخلاقی و انتقال ارزش‌های اسلامی به جامعه داشت.

وی با بیان اینکه مسجد همواره یکی از پایگاه‌های تبیینی شهید مطهری بوده است، افزود: حسینیه ارشاد، مسجد جاوید، مسجد الجواد و... از مراکز مهمی بودند که شهید مطهری با سخنرانی‌های ارزشمند خود در آن‌ها، نقش مهمی را در نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی در جامعه ایفا کرده اند.

شاهوردی با تاکید بر اینکه شاعران و نویسندگان باید با الهام از زندگی این شهید بزرگوار، باید به رسالت خود در جهت آگاهی بخشی به جامعه و مقابله با فتنه دشمنان عمل کنند، خاطرنشان کرد: گاهی یک شعر با بستر روح بخش و واژگان دل انگیز می‌تواند اسباب تحول یک فرد را فراهم آورد و به همین سبب باید از این ظرفیت بزرگ در جهت معرفی اندیشه‌های بزرگانی، چون شهید مطهری و جهاد تبیین استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار