فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ:

مشارکت دادن مردم مهم‌ترین اقدام در محلات اسلامی است

سردار حسن‌زاده گفت: همه باید به این مهم توجه کرده و به آن بپردازیم که در محله اسلامی باید کار به دست و نقش اصلی مردم و با محوریت و مرکزیت مساجد انجام شود.
کد خبر: ۵۸۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 04May 2023

مشارکت دادن مردم مهم‌ترین اقدام در محلات اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش ملی محله اسلامی اظهار داشت: محله‌های اسلامی چند سالی می‌شود که به‌عنوان دغدغه جدی بسیاری از مسئولان و دلسوزان انقلاب اسلامی تبدیل شده که این موضوع نویدبخش و امیدبخش است. محله اسلامی شیوه رسیدن به محله مطلوبی است که شهر، شهرستان، کشور و جامعه را اسلامی می‌کند.

سردار حسن‌زاده افزود: طرح محله اسلامی را می‌توان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی دانست؛ زیرا همه باید بدانیم که برای رسیدن به جامعه اسلامی که بر اساس مشارکت مردمی است، جغرافیای کوچکتری را باید محور کارها و فعالیت های خودمان قرار دهیم که این موضوع در واقع همان محلات است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: امروز همه باید به این موضوع اشراف و آگاهی داشته باشیم که در جامعه اسلامی مردم خود دارای نقش هستند و در اداره امور جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند. پس یکی از ضرورت هایی که اینجا مطرح است مردمی کردن اداره محلات اسلامی با محوریت مسجد است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام بدهیم رفع مشکلات مردم در محلات اسلامی در مساجد محلات است. جلسات هم‌اندیشی برای رفع مسائل محله باید در مساجد و با حضور مردم محلات انجام شود و باید مساجد به محور محلات اسلامی تبدیل شوند.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: رهبری فرمودند که انقلاب اسلامی وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه سازی شده است. ایشان فرمودند تجربه نشان داده است که هرکاری را که به مردم محول کردیم، کار پیشرفت داشته است و هر کجا کار به صورت خاص در دست مسئولان بوده کند یا متوقف شده است‌. در واقع تمامی این اقدامات فراهم کردن بستر لازم برای ظهور است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: مشارکت دادن مردم مهمترین گام در اجرایی کردن محله اسلامی است که در گام اول ضروری است با مشارکت مردم شورای محله اسلامی تشکیل شود؛ اگر این طراحی از ابتدا با مشارکت مردم نباشد، ما در اجرا تنها می مانیم.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار