مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جوانان باید با الگوپذیری از شهدا جلوی تفرقه‌پراکنی در کشور را بگیرند

سردار «خوشبخت» گفت: جوانان باید با تکیه بر آرمان‌های اسلامی ایرانی و الگوپذیری از شهدای والامقام، بتوانند کشور را از تفرقه‌پراکنی دشمنان حفظ کنند.
کد خبر: ۵۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ - 04May 2023

جوانان باید با تکیه بر الگوپذیری از شهدای والامقام از تفرقه‌پراکنی کشور را حفظ می کنندسرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، در مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت خلبان «علی اکبر قربان شیرودی» که در یادمان این شهید والامقام در روستای زرین جوب شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به منطقه کرمانشاه رهسپار شد که در جریان یکی از مأموریت‌های خود با سرپیچی از فرمان بنی‌صدر مبنی بر تخلیه پادگان و انهدام انبار مهمات منطقه، به همراه دو خلبان همفکر خود و با دو هلیکوپتری که در اختیار داشتند، در طول ۱۲ ساعت پرواز بی‌نهایت حساس و خطرناک که وی به عنوان تنها موشک انداز پیشاپیش دو خلبان دیگر به قلب دشمن یورش برد، توانست مهمات دشمن را درهم کوبیده و خسارات سنگینی بر دشمن وارد آورد.

سردار خوشبخت گفت: شجاعت و ابتکار عمل این شهید نه تنها در سراسر کشور، بلکه در تمام خبرگزاری‌های مهم جهان منعکس شد. بنی‌صدر برای حفظ ظاهر دو هفته بعد به او ارتقا درجه داد، اما وی درجه تشویقی را نپذیرفت و تنها خواسته‌اش را دیدار با حضرت امام و بیان کارشکنی‌های بنی‌صدر و بی‌تفاوتی برخی از فرماندهان اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه افزود: شهید شیرودی بالاترین ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بیش از ۴۰ بار سانحه و بیش از ۳۰۰ مورد اصابت گلوله به هلی‌کوپترش، باز سرسختانه می‌جنگید. شیرودی پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پرواز‌های جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود (۸ اردیبهشت ۱۳۶۰) در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه خواستن، توانستن است، بیان داشت: جوانان باید با تکیه بر آرمان‌های اسلامی ایرانی و الگوپذیری از شهدای والامقام، بتوانند کشور را از تفرقه‌پراکنی دشمنان حفظ کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که قیمت هر انسان را به اندازه همت و عقل دانستند، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهید شیرودی، شهید دوران و دیگران به این اصل در زندگی خود به خوبی عمل کردند و امروز نیز شما جوانان باید در محیط خدمتی و زندگی پیش روی خود، تعقل و تدبر کافی را داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار