فرمانده نیروی دریایی سپاه:

بدنه‌های کربنی شناور‌های ۹۰ ناتی در سپاه و داخل کشور ساخته می‌شود

سردار تنگسیری گفت: جنس بدنه شناور‌های ۹۰ ناتی ما از کربن است و از صفر تا ۱۰۰ آن در همین کشور تولید شده و نسل آینده ما قطعاً از این هم فراتر خواهد رفت.
کد خبر: ۵۸۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ - 04May 2023

بدنه‌های کربنی شناور‌های ۹۰ناتی در سپاه و داخل کشور ساخته می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه عصر پنجشنبه در مراسم آغاز اردو‌های راهیان پیشرفت دانشجویی اظهار داشت: این کشور متعلق به شما جوانان است و باید بدانید که در کجا و با چه عقبه‌ای زندگی می‌کنید و چه کسانی پرچم این کشور را بدست گرفتند و جان خویش را در برابر دنیایی که می‌خواست ریشه ملت ایران را بخشکاند، ایستادند و این ملت روز به روز پیشرفت می‌کند و شما بخشی از این پیشرفت‌ها را در این اردو‌ها خواهید دید.

وی با بیان اینکه اگر در ذهنمان بگوییم نمی‌توانیم یقیناً اولین شکست را خورده ایم، خاطرنشان کرد: هر فرمانده‌ای در ذهنش شکست می‌خورد و سپس در روی زمین و این موضوع برای ورزشکاران نیز وجود دارد و لذا برای اینکه این اتفاق نیفتد، باید روح و جان خویش را قوی کنیم و با گذشته خویش آشنا شویم.

سردار تنگسیری در بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، به شرایط ترور در دوران ابتدایی دفاع مقدس در کشور اشاره و بر ضرورت بیان جنایات تروریستی منافقین و دیگر عمال استکبار و در قالب جهاد تبیین تأکید و عنوان داشت: امروز ریشه‌ها فراوان و شاخه‌ها پربارتر از هر زمان دیگری است و آن‌هایی که باورشان نمی‌شد که ما یک روزی به تمام دانش پیشرفته نظامی دست پیدا کنیم نیز امروز به این توانمندی‌ها معترف هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: روزی در آبادان در محاصره به اندازه انگشتان دو دست آر پی جی نداشتیم و برخی از مردم برای دفاع از آبادان با دست خالی رفتند و با این شرایط، چون خدا را داشتیم، ایستادیم و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که همان لشکری که به لشکر ۴۱ ثاراله در دوران جنگ تحمیلی پاتک زد، فرمانده اش در مقابل شهید سلیمانی گزارش کار می‌دهد و تحت فرماندهی شهید سلیمانی، برای نجات کشورش از عراق، گزارش تجهیزات و توانایی ارائه می‌کند.

وی افزود: امروز به موشک‌هایی دسترسی داریم که می‌توانیم در سرعت بسیار بالا و با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر را از شناور ۱۳ متری شلیک کنیم و این نیز در دنیا بی سابقه است و این نوید را می‌دهیم که شما دانشجویان به عنوان نسل آینده، فراتر از این خواهید رفت و به فراتر از این هم دست خواهید کرد.

وی بیان کرد: در زمان طاغوت بیشترین موشک ما، «هارپون» بود و عراقی‌ها نیز از شرق موشک مشابهی گرفته بودند و همه دارایی ما همین موشک بود، اما امروز فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی سپاه، به انبوهی از تجهیزات دست پیدا کرده‌اند که می‌توان به نصب موشک ۱۰۰ کیلومتری روی شناور هشت متری اشاره کرد که این حاصل ما می‌توانیم است.

وی با بیان اینکه به اندازه هر موشک، مستشاری خارجی در این منطقه مستقر قرار داده بودند و وقتی مستشاری از آن‌ها در منطقه نظامی حضور پیدا می‌کرد، باید افسران و فرماندهان ما برای آنان دست به سینه می‌ایستادند، خاطرنشان کرد: جنس بدنه شناور‌های ۹۰ ناتی ما از کربن است و از صفر تا ۱۰۰ آن در همین کشور تولید یافته و نسل آینده ما قطعاً از این هم فراتر خواهد رفت و شما در این روزها، این توانایی‌ها را خواهید دید.

وی گفت: این کشور و تمام ظرفیت‌های آن متعلق به خودتان است و افتخاری است که به عنوان آینده‌های این مملکت زیر نظر کسی باشید که زیر علم امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار