بازدید وابستگان نظامی خارجی از مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم

۱۵ تن از وابستگان نظامی کشور‌های اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و حوزه اوراسیا از مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت بازدید کردند.
کد خبر: ۵۸۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ - 05May 2023

خودکفایی ایران موجب موفقیت در دریانوردی‌های مختلف استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ۱۵ تن از وابستگان نظامی کشور‌های اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و حوزه اوراسیا با حضور در مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت از کارگاه‌ها و واحد‌های مختلف آموزشی این مرکز بازدید و درخصوص راه‌های توسعه تعاملات و همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

دریادار «منصور لَشَنی» فرمانده مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت در این دیدار، گفت: نیروی دریایی ایران امروز در حوزه آموزش و تجهیزات خودکفاست و همین امر موجب موفقیت این نیرو در آب‌های آزاد شده است.

فرمانده مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت در این دیدار، گزارشی از روند بومی‌سازی علوم دریایی و تأمین تجهیزات و تربیت نیروی انسانی کارآمد در نیروی دریایی پرداخت و افزود: در ۴۴ سال گذشته جوانان مستعد و متعهد این سرزمین با تأسی از منویات فرمانده کل قوا و اتکا به قدرت ایمان و روحیه خودباوری موفق شدند نیاز‌های خود را در ۲ حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تأمین کرده و کشور را از وابستگی به خارج آزاد کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های صلح‌طلبانه و اعتمادساز جمهوری اسلامی در روند تعامل با کشور‌های دوست در اقصی نقاط عالم، افزود: امروز راهبرد تحقق امنیت پایدار در ایران اسلامی بر پایه یک دیپلماسی دفاعی برگرفته از منویات فرمانده کل قوا شکل گرفته و در بستر این دیپلماسی، اعتمادسازی با دولت‌های دوست و ملت‌های آزاده و همچنین لحاظ اصل احترام متقابل بین کشور‌ها تحقق یافته است.

دریادار لشنی در پایان به تبیین نقش قدرت دفاعی کشور در افزایش اقتدار ملی و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم پرداخت و گفت: این مهم با بهبود محیط بین‌المللی و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با دیگر کشور‌ها به حصول نتایج مطلوب منتهی می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار