احداث مهدکودک برای کودکان کارکنان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از اقدامات این اداره در حوزه ترویج قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: برای رفاه همکاران مادر در این سازمان مهدکودکی در جوار اداره احداث شده است.
کد خبر: ۵۸۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ - 06May 2023

روایت مدیرکل بهزیستی هرمزگان از اعمال قانون جوانی جمعیت در این اداره/احداث مهدکودک برای کودکان کارکنان بهزیستی

 سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، اظهار داشت: از بدو اجرا شدن قانون جوانی جمعیت مجموعه بهزیستی هرمزگان با وجود نبود بعضی از امکانات خصوصا منازل سازمانی ما الویت را برای زنان سرپرست خانوار و خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر گذاشتیم.


وی افزود: در خصوص ماده ۱۷ این قانون که درباره مرخصی زایمان، نوبت های کاری، اعطای دورکاری و... است ما اقداماتی که در این حوزه انجام دادیم پرداخت کامل حقوق در دوره مرخصی زایمان و خدمات فوق العاده رفاهیات برای کارکنان انجام داده ایم و همکارانی که از دو ماه قبل از زایمان ثبت درخواست کردند با درخواستشان موافقت شد.


جهانشاهی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی هرمزگان در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، گفت: برای همکارانی که دو قلو و یا بیشتر باردار بودند خدمات بیشتری را در نظر گرفته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان اضافه کرد: با دورکاری مادران باردار و همکارانی که فرزند شیرخوار داشتند موافقت شد و همچنین مادرانی که فرزند زیر ۶ سال دارند هم در اداره کل و هم در ادارات شهرستانها این قانون در حال اجرا است،در خصوص ماده ۲۵ قانون جوانی جمعیت درباره کارکنانی که در سال گذشته و سال جاری ازدواج کردند پاداش و رفاهی آنها را پرداخت کرده ایم.


وی اذعان کرد: ماده ۲۲ این قانون در بحث مهدکودک و نگه داری کودکانی که مادران شاغل دارند ما توانستیم با استفاده از یکی از ظرفیت های اداره کل بهزیستی و با مشارکت بخش خصوصی یک مهدکودک را راه‌اندازی کنیم، این مهدکودک در مجاورت ساختمان اداری قرار دارد و برای همکارانی که کودکانشان را در این مرکز گذاشتند تخفیفاتی را اعمال کرده ایم.

جهانشاهی اضافه کرد: مراکز شیرخوارگاه بهزیستی با کمک خیرین و مجموعه های مردم نهاد تامین مالی می‌شوند و برای ترویج معنویت و امورات دینی از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرده ایم و در این اتفاقات یعنی برپایی نماز جماعت، همین حالا نیز در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: ماده های گفته شده از قانون جوانی جمعیت عمده فعالیت سازمان بهزیستی هرمزگان بوده است و ما در سالجاری تمرکز خود را بر روی اطلاع رسانی صحیح این قوانین به کارکنان و همکاران خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها