شهردار جدید رشت معارفه شد

مراسم معارفه «رحیم شوقی» شهردار جدید رشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 06May 2023

شهردار جدید رشت معارفه شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، مراسم معارفه «رحیم شوقی» شهردار جدید رشت امروز با حضور مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه شهر رشت قدمگاه بزرگان تاریخ اسلام و ادب و هنر است، اظهار داشت: مدیران شهری از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات شهر استفاده کنند.

وی با اشاره به عدم وجود ثبات مدیریت شهری در رشت طی چند سال گذشته تصریح کرد: شهردار جدید رشت در کنار اعضای شورای اسلامی، به توسعه پایدار شهر توجه جدی داشته و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان یکی از دلایل طولانی شدن رفع معضلات پسماند سراوان را عدم ثبات مدیریت شهری دانست و افزود: عدم ثبات مدیریت شهری رشت باعث شد تا با یک فاجعه زیست محیطی مواجه شویم.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی رشت متذکر شد: سامان‌بخشی حاشیه شهر، زمین‌های نسقی و مبلمان شهری از جمله مسائل بااهمیت شهر است از طرفی تنها با جریمه نمی‌توان جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را گرفت بلکه با همت جمعی باید مسیر هرگونه تخلف مسدود شود.

عباسی به دستور ویژه رییس جمهور برای رفع مشکلات دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و گفت: شهردار جدید با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط برای آزادسازی حاشیه رودخانه‌ها و ایجاد فضایی برای تفریح و تفرج شهروندان چاره‌اندیشی کند.

وی تصریح کرد: برطرف کردن آلودگی‌های دو رودخانه رشت باید از سراوان آغاز شود و خوشبختانه کارهای خوبی در حال انجام است و بنده نیز به‌عنوان یک‌ گیلانی وظیفه خود می‌دانستم، برای رفع معضلات پسماند با وجود تمامی مشکلات تلاش کنم و خواهم کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا گام مهمی برای رفع مشکلات پسماند سراوان است افزود: کارنامه مهم شورای شهر رشت، حل همین مسئله پسماند است و از شورا و شهرداری انتظار می‌رود به‌خوبی پیگیر این مسئله باشند، استانداری نیز حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار