امام جمعه بغداد: آمریکا با اندیشه سیاسی اسلام و باور‌های جوانان عراق می‌جنگد

آیت‌الله الموسوی با اشاره به ادامه توطئه‌های آمریکایی‌ها علیه مردم عراق، یکی از طرح‌های آن‌ها را تلاش برای تغییر باور‌ها و خدشه وارد کردن به اعتقادات جوانان این کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۵۸۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 07May 2023

امام جمعه بغداد: آمریکا با اندیشه سیاسی اسلام و باور‌های جوانان عراق می‌جنگدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آیت‌الله مجاهد سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد اظهار داشت: اسلام دربرگیرنده یک اصل سیاسی است که این آیه شریفه بر آن تاکید می‌کند: «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ (آیه ۴۱ سوره مبارکه حج)»، اما با وجود این آیه، برخی مدعی هستند که در اسلام سیاستی وجود ندارد.

آیت‌الله الموسوی افزود: در دوران فعلی، آمریکا برای جنگ با این اندیشه سیاسی اسلام و نفی نقش سیاسی آن تلاش می‌کند.

امام جمعه بغداد ادامه داد: سفیر آمریکا در تمام مسائل ریز و درشت عراق دخالت می‌کند

وی با بیان اینکه، مدارس امروز نسل مومنی را پرورش نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: طرحی آمریکایی برای تغییر رویکرد و باور‌های جوانان ما وجود دارد.

آیت‌الله الموسوی خطاب به مسئولان عراقی گفت: وضعیت دینی در کشور در سطح درستی نیست و آن‌ها باید به مسائل دینی بیشتر توجه و اهتمام نشان دهند، زیرا دین در راس اولویت‌هاست.

امام جمعه بغداد افزود: امروز شاهد دستاورد‌هایی در موضوع برق و مسائل دیگر در عراق هستیم، به همین سبب باید انصاف داشته باشیم و همانطور که به بیان مشکلات و نقد عملکرد دولت می‌پردازیم، از این دستاورد هم تمجید کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها