برگزاری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس همزمان با فرارسیدن سی و پنجمین سالروز شکست حصر سوسنگرد در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ - 19November 2015

برگزاری هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس

به گزارش دفاع پرس از شیراز، همزمان با سی و پنجمین سالروز شکست حصر سوسنگرد، هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس در شیراز به کار خود پایان داد.

دبیر اجرایی این جشنواره در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس فارس با عنوان «در کمین کلمات» با مشارکت 130 شاعر از استان فارس برگزار شد؛ که طی آن 450 قطعه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

عبدالرضا قیصری افزود: این آثار پس از دریافت و آمادهسازی بر اساس روش جشنواره بدون نام شاعر در اختیار پنج نفر از اعضای هیئت داوران قرار گرفت؛ تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر داوران مجموعاً در چهار بخش اعلام شده در جشنواره، 12 شاعر برگزیده و تعدادی نیز شایسته تقدیر معرفی و با دریافت تندیس و لوح تقدیر و هدیه مورد قدردانی قرار گرفتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس هم در مصاحبه مطبوعاتی خود ضمن بیان این که برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از هیچ تلاشی نباید دریغ کرد، اظهار داشت: همانگونه که مردم و نیروهای مسلح در دوران شکوهمند دفاع مقدس همراه و پشتیبان یکدیگر بودند و تحت امر حضرت امام خمینی(ره) رهبری میشدند، امروز هم باید همه اقشار جامعه و نهادهای لشکری و کشوری با هر توانمندی و جایگاهی که دارند برای حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج شوند و بیش از این تلاش کنند.

سردار خداداد ابراهیمی با بیان اینکه دفاع مقدس زیباییهای خاص خود را دارد و هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس را در مقطعی برگزار میکنیم که ایستادگی و شکوفایی ملت ایران در عرصههای گوناگون بر همگان نمایان شده است، افزود: زیباییهای دفاع مقدس را به یاری هنر باید برای نسل جوان بازگو کرد و هنرمندان استان فارس نیز باید به شیوهای ویژه به این مقوله بپردازند.

به گزارش دفاع پرس، در ادامه این مراسم سردار احمدعبداللهزاده، از یادگاران دوران دفاع مقدس که در حماسه سوسنگرد حضور داشت به بیان خاطرهگویی از این عملیات پرداخت و سپس  احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز نکاتی راجع به دفاع مقدس بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار