یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

حقوق بشر به سبک آلمانی‌ها!

در حالی که پلیس آلمان کودکی را به اجبار از خانواده‌اش جدا می‌کند، وزیر امور خارجه این کشور در پی صدور رای اعدام یک تروریست، دایه مهربان‌تر از مادر شده و نگران اعدام یک مفسد فی الارض است.
کد خبر: ۵۸۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۹ - 09May 2023

شارمهدگروه اجتماعی دفاع‌پرس‌ـ سمانه حسن‌خانی؛ اخیراً مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه از تأیید حکم اعدام «جمشید شارمهد» در دیوان عالی کشور خبر داد.

براساس کیفرخواست صادره در جلسات دادگاه این شخص، افساد فی‌الارض از طریق هدایت و رهبری گروه تروریستی تندر، طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، بمب‌گذاری در حسینیه شیراز ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۷، بمب‌گذاری در دهانه تونل سد سیوند در شیراز و برنامه‌ریزی و طراحی جهت ترور مسئولین، برنامه‌ریزی و ساخت بمب جهت انفجار در کتابخانه و حوزه علمیه آیت‌الله گلپایگانی (ره) در قم، انفجار در کفشداری حرم امام (ره)، انفجار دکل صدا و سیمای شیراز، افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده مختصات موشکی سپاه و... ذکر شده است.

متاسفانه بازهم طبق معمول پس از صدور حکم اعدام یک مفسد فی‌الارض برخی از مسئولان کشور‌های غربی از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گرفته تا مسئولان وزارت خارجه آلمان عرض اندام کردند و با ابراز نگرانی دایه مهربانتر از مادر شدند.

بورل این بازداشت را خودسرانه دانسته و از ایران خواسته که از اجرای حکم اعدام شارمهد خودداری و این حکم را لغو کنند! جالب‌تر تقلای «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان است که با اتخاذ یک رویکرد تکراری و مداخله‌جویانه آن را غیرقابل قبول دانسته و گفته است سفیر آلمان در ایران که در یک سفر کاری بوده، در حال بازگشت به تهران است تا در مساله شارمهد ورود کند!

این لفاظی‌ها علیه ایران و اعتبارزدایی از دستگاه قضایی کشورمان در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً در فضای مجازی فیلمی منتشر شده است که در آن پلیس آلمان در شهر «برمرهاون» یک کودک را به اجبار از خانواده مسلمانش جدا کرده است. این ویدئو که به‌صورت گسترده در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که کودک وحشت‌زده شده و با گریه درخواست کمک می‌کند و تلاش می‌کند که خود را از افسران پلیس برهاند.

پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی، بسیاری از کاربران از پلیس و اداره رفاه جوانان آلمان به دلیل رفتار ناعادلانه با کودک و خانواده‌اش انتقادات شدیدی را انجام دادند، اما مسئولان این اداره به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره علت جدا کردن این کودک از خانواده‌اش پاسخی نداده است.

موضوعی که بسیار احمقانه و مضحک هست همین دخالت‌های بی دلیل این افراد معلوم‌الحالی است که زندگی و کار خود را فراموش کرده و برای نجات مردم یک کشور دیگر دست و پا می‌زنند.

آن‌ها یک تبعه ایرانی تروریست را در اروپا اسکان داده و از او حمایت می‌کنند و به جای محکوم کردنش از تروریست دفاع می‌کنند و حقوق قربانیان را نادیده می‌گیرند.

رفتار نفرت‌پراکنانه غربی‌ها علی‌الخصوص آمریکا و متحدانش برای نجات تروریست‌ها و قاتلان مردم ایران برای این است که آن‌ها برای بقا و منافع دیپلماتیک خود در موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای به فشار علیه نظام اسلامی و پیاده نظام‌های خیابانی خود نیاز دارند و همواره در دکترین سیاست خارجی خود وهمدستانشان کارویژه و کارگروه‌هایی را تعریف کرده و پروژه ویران‌سازی ایران را دنبال می‌کنند.

ناقضان حقوق بشر بدانند تلاش‌شان برای نجات مزدوران، قاتلان و تروریست‌ها محکوم به شکست است و تلاششان در عزم و اراده جمهوری اسلامی در برخورد با دشمنان داخلی تاثیری نخواهد داشت.

دشمنان جمهوری اسلامی که با عمق خیانت و خباثت علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی قد علم کرده اند باید تا الان فهمیده شده باشند که امروز انقلاب اسلامی مردم ایران ۴۴ ساله شده است.

انقلابی که از روز اول دشمنان کمر به نابودی آن بستند و برای ساقط کردنش از انجام هیچ کاری فروگذار نکردند و همچنان همین هدف را دنبال می‌کنند و فقط هزینه‌های بسیار گزاف خود را در سطل زباله می‌ریزند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار