مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبر داد؛

اجرای برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار «ما متحدیم» در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین «لقمانپور» از برگزاری مراسم چهل و یکمین سالروز آزاد سازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری با شعار «ما متحدیم» در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ - 08May 2023

اجرای برنامه‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر با شعار «ما متحدیم» در قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری، اظهار داشت: سوم خرداد برگی زرین از دیوان افتخارات این ملت قهرمان است.

وی افزود: در این روز بزرگ رزمندگان اسلام و ملت قهرمان ایران بخصوص مردم مقاوم و سلحشور خرمشهر، ایستادگی و پایداری خود را در برابر استکبار جهانی تحت رهبری امام خمینی (ره) عزیز نشان دادند.

لقمانپور ادامه داد: امروز هم سلسله افتخارات ملت عزیز ایران و کشور‌های جبهه مقاومت با رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ادامه دارد و شایسته است تقویم حماسی این مرزوبوم بیش از گذشته به نسل جدید معرفی شود.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز مقاومت و پایداری خاطرنشان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح با مدیریت سپاه استان در روز سوم خرداد، برپایی نمایشگاه کتاب، شب شعر و شب خاطره با حضور فاتحان خرمشهر، تجلیل از پیشکسوتان و... از جمله برنامه‌های گرامیداشت این حماسه بزرگ است.

وی با اشاره به روز چهارم خرداد، روز پایداری دزفول گفت: ۵۱ نقطه از شهر قم در طول سال‌های دفاع مقدس هدف بمباران‌های هوایی دشمن قرار گرفته است و لازم است حماسه پایداری مردم قم نیز در کنار رشادت‌های مردم قهرمان دزفول گرامی داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: در راستای گرامیداشت ایام پرافتخار فتح خرمشهر،  نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران از بیستم اردیبهشت تا پنجم خرداد در محل باغ موزه دفاع مقدس برپا می شود.

لقمانپور با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دستگاه‌هایی همچون شهرداری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صداوسیما، بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه و سایر نیرو‌های مسلح و... در ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در جامعه، بر فضا سازی میدانی دستگاه‌ها متناسبت با سالگرد حماسه سوم خرداد و توجه پیوسته به مردمی بودن برنامه ها و عملیاتی شدن شعار سال در زمینه مهارم تورم و رشد تولید تاکید کرد.

وی با اشاره به ثبت ۱۴۷۰ برنامه طی سال گذشته در سامانه دفاع داک از سوی دستگاه های استان، گفت: امیدواریم استان قم پرچمدار اجرای برنامه های دفاع مقدس در کشور باشد.

در ادامه این نشست، نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله ستاد کنگره ملی شهدای قم، تیپ ۸۳ و... به بیان برنامه‌ها و اقدامات خود پیرامون سالروز حماسه فتح خرمشهر پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار