مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

جانمایی نماد شهرستان‌ شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان

سرهنگ «سلامی» گفت: نماد شهرستان شاهرود در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان جانمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 08May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در جلسه با «ابوطالب جلالی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور حماسه‌آفرینی و رشادت فرزندان این مرز و بوم برای پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است اظهار داشت: مردم استان سمنان در دوران دفاع مقدس نقشی بسیار موثری داشته‌اند که گواه این مطلب رتبه دوم این استان در تقدیم شهید در راه دفاع از کشور به نسبت جمعیت در آن برهه زمانی است و وجود سه هزار شهید و بیش از هفت هزار ایثارگر در استان سمنان برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

این مسئول گفت: نقش و جایگاه شهرستان شاهرود در هشت سال جنگ تحمیلی برجسته و حایز اهمیت است و از ویژگی‌های بارز رزمندگان و شهدای شهرستان شاهرود خط مقدمی بودن آن‌ها بود.

سلامی ادامه داد: امروز همه دست‌اندکاران دفاع مقدس بویژه پیشکسوتان آن دوران باید با بازخوانی و باز نشر ارزش‌های آن دوران برای نسل جوان، آنان را نسبت به اهمیت کار خود در آن دوران بیش از پیش آگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مستند سازی و تدوین نقش شهرستان شاهرود در دفاع مقدس، جانمایی نماد شهرستان شاهرود دردفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، برگزاری جلسات خاطره‌گویی و جمع آوری خاطرات و اسناد رزمندگان، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، گسترش معارف دفاع مقدس در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، رسانه ای، مجازی و... از برنامه‌های تاثیر گذار در سال جاری است که باید با تلاش و همت تمام دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی در سطح شهرستان شاهرود برنامه ریزی و اجرا شود.

در ادامه «ابوطالب جلالی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود افزود: دفاع مقدس ملت ایران در برابر تجاوز جهانی که هم با اهداف مقدس و هم با روش‌های مقدس انجام گرفته و به دستاورد‌های مقدسی نیز انجامید، سرشار از آموخته‌ها و پربار از درس‌های متنوع است که حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۰۰ فعالیت و یکصد برنامه شاخص در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان شاهرود برنامه‌ریزی و اجرا شد که در سال جاری بیش از ۲ هزار فعالیت و برنامه هدف گذاری شده است.

این مسئول متذکر شد: ساماندهی ۱۸ یادمان شهید گمنام شاهرود، میزبانی از دومین همایش مدیران یادمان‌های شهدای گمنام استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است.

حضور در روستای میقان شاهرود به عنوان روستای نمونه ایثارگری، دیدار و سرکشی از رزمنده روحانی و پیشکسوت دفاع مقدس حجت‌الاسلام و المسلمین رضا بسطامی، حضور در مرکز آموزش رزمایش صحرایی امام رضا (ع)، بازدید از یادمان‌های شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی و پادگان امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان به شهرستان شاهرود بود.

جانمایی نماد شهرستان‌شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

جانمایی نماد شهرستان‌شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

جانمایی نماد شهرستان‌شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

جانمایی نماد شهرستان‌شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

جانمایی نماد شهرستان‌شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

جانمایی نماد شهرستان‌شاهرود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار