در دیدار با وزیر دفاع سوریه مطرح شد؛

امیر آشتیانی: آمادگی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات راهبردی در سوریه/ تکیه بر قدرت بومی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ایران برای تجهیز نیرو‌های مسلح سوریه به پیشرفته‌ترین تسلیحات، ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و چندجانبه و تقویت بنیه تسلیحاتی سوریه، آماده همکاری با این کشور است.
کد خبر: ۵۸۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 08May 2023

امیر سرتیپ آشتیانی و سپهبد علی عباسبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین «رئیسی» و جمعی از وزارت و مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به سوریه سفر کرده بود، با سپهبد «محمود علی عباس» وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با اشاره به حمایت‌های نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام‌عیار سوریه با داعش و همچین تلاش دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در نشست چهارجانبه مسکو با هدف ایجاد امنیت و ثبات پایدار اظهار داشت: اکنون دوران بازسازی و رونق کشور سوریه در عرصه‌های مختلف فرارسیده است و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر بخش‌های اقتصادی و عمرانی، از آمادگی لازم در راه‌اندازی، ساخت و تجهیز نیرو‌های مسلح سوریه به پیشرفته‌ترین تسلیحات دفاعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تکیه بر قدرت بومی و درون‌زا در هر کشور از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار هر کشوری است، گفت: وزارت دفاع ایران با همین رویکرد در عرصه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی، هوافضا، الکترونیک و... به قدرت مولد دست یافته است و به دور از وابستگی و اثر تحریم‌ها در صنایع دفاعی، توانسته است در میدان عمل و مبارزه با تروریسم و حمایت از ملت‌های مظلوم نقش عملیاتی خود را به منصه ظهور برساند.

وزیر دفاع ایران در همین زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و چندجانبه و تقویت بنیه تسلیحاتی جمهوری عربی سوریه آماده همکاری با این کشور در زمینه ساخت کارخانه و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات راهبردی دفاعی در راستای افزایش امنیت مردم سوریه است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار