در دیدار معاون نخست وزیر عمان مطرح شد؛

سرلشکر باقری: برای همکاری مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با عمان آماده‌ایم/ تجارب خود در زمینه مبارزه با تروریسم را در اختیار برادران عمانی می‌گذاریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با انسداد مرزهای شرقی ایران، مسیر قاچاق تغییر کرده و باندهای قاچاق در دریا فعال‌تر شده‌اند و این برای همه کشورها از جمله عمان نیز مخاطره‌آمیز است؛ لذا ما آماده هرگونه همکاری مشترک اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با این پدیده شوم هستیم.
کد خبر: ۵۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ - 08May 2023

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات دفاعی خود به عمانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سفر به عمان، با «شهاب بن طارق آل سعید» معاون نخست وزیر این کشور در امور دفاع دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در این دیدار با اشاره به حمایت‌های عمان از جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و همکاری با ایران برای حضور و پهلوگیری شناورهای ایرانی در این کشور، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، این روابط افزایش زیادی یافته است. اکنون نمایندگان این کشور نیز جهت شرکت در همایش هندسه نظم نوین جهانی به ایران سفر کرده‌اند و ما از افزایش این سفرها در آینده نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم مقابله همه‌جانبه با قاچاق مواد مخدر، گفت: با انسداد مرزهای شرقی ایران، مسیر قاچاق تغییر کرده و باندهای قاچاق در دریا فعال‌تر شده‌اند و این برای همه کشورها از جمله عمان نیز مخاطره‌آمیز است؛ لذا ما آماده هرگونه همکاری مشترک اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با این پدیده شوم هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، جنگ‌های نوین، تجهیزات و... دارای تجارب زیادی است و آماده‌ایم این تجربیات را در اختیار برادران عمانی خود بگذاریم. بیگانگان همواره تلاش دارند تا از اختلافات میان کشورهای منطقه بهره‌برداری کنند؛ اما ما باید از طریق مذاکرات این بهانه‌ها را از دشمنان بگیریم.

سرلشکر باقری با اشاره به روابط حسنه ایران و عمان، تاکید کرد: روابط میان دو کشور ایران و عمان می‌تواند به عنوان یک الگو و نمونه مورد توجه به دیگر کشورهای منطقه قرار بگیرد؛ چراکه این مسیر و گسترش آن در میان بقیه کشورها، به تامین و ارتقای امنیت در منطقه کمک می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بار دیگر ضمن ابزار خشنودی از انجام این سفر پس از برگزاری چندین دوره نشست‌های کمیته‌های دوستی میان دو کشور، از مقامات نظامی عمان برای سفر به کشورمان و آشنایی با امکانات و توانمندی‌های نظامی ایران در راستای تقویت روابط دفاعی دو کشور دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها