مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اجرای ۲۳۰۰ پروژه بسیج سازندگی در چهارمحال و بختیاری

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از اجرای بیش از ۲۳۰۰ پروژه در استان چهارمحال و بختیاری خبرداد.
کد خبر: ۵۸۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ - 08May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «هوشنگ فولادی» مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در دیدار امروز جمعی از گروه‌های جهادی با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی، اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در بحث اعتلای بسیج و روشنگری در دو عرصه متفاوت، دو کارگروه بزرگ فعال دارد که در زمینه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به عرصه اقتصاد مقاومتی، افزود: ارائه تسهیلات اشتغالزایی با شعار کمک به مردم محروم و فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود و ۵۵۰ صندوق اشتغالزایی راه اندازی شده که منجر به تشکیل ۴۰ تعاونی گردیده و در هر تعاونی بیش از ۲۰ نفر برای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) ادامه داد: راه اندازی ۱۹ کارگاه اشتغالزایی در زمینه‌های قالی بافی، خیاطی، گلدوزی و تولید جوراب (که صادرات به خارج از کشور هم دارد)، همچنین راه اندازی هفت کارگاه جدید در سال جاری از برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) است که هر کارگاه حدود هشت فرد را مشغول به کار کرده و بیشتر این افراد از سرپرستان خانوار هستند.

فولادی عنوان کرد: واگذاری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۷۰۰۰ نفر طی دو سال گذشته که حتی یک مورد از آن‌ها انحراف نداشته است و کمک به کارگاه‌های کوچک صنایع که در حال ورشکستگی بودند از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۴۵۴ پروژه محرومیت‌زدایی طی سه سال گذشته در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که یک هزار و ۸۶۵ پروژه مربوط به بخش عمرانی مساجد، مرمت خانه عالم، غسالخانه، گلزار شهدا، دارالقرآن، خانه محرومین، آبرسانی، لایروبی ۸۰۰ چشمه و قنات بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با اشاره به اجرای یک هزار و ۵۸۹ پروژه غیرعمرانی در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها با تامین اعتبار از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی صورت گرفته است همچنین مقرر است در سال جاری برنامه‌هایی مانند تهیه و توزیع بسته‌های لوازم التحریر و سبد‌های آموزشی و تهیه و توزیع ۶۷۰ سری جهیزیه انجام شود.

فولادی یادآور شد: تاکنون ۳۷۵ هزار بسته معیشتی با ارزش بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد تومان در ۳۰ مرحله توسط سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) و بسیج در چهارمحال و بختیاری تهیه و توزیع شده است.

وی بیان کرد: در راستای طرح از آبخیز تا جالیز، نیازمندی‌های آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری احصا شده و به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ارسال شده که به محض انعقاد قرارداد اقدامات اجرایی پروژه شروع می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با اشاره به انعقاد قرارداد احداث دو هزار کیلومتر جاده در چهارمحال و بختیاری، افزود: در سال جاری ۲۳۰۰ پروژه در حوزه جاده‌ای در دست اجرا است که این پروژه‌ها از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و باید تا پایان سال جاری به اتمام برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار