مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ۳۹ روستای محروم چهارمحال و بختیاری

سرهنگ «کبیری» با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار و ۸۳۱ نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره‌مند شدند، گفت: این خدمات در ۳۹ روستای محروم چهارمحال و بختیاری ارائه شدند.
کد خبر: ۵۸۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ - 09May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار «کاظم کبیری» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته سلامت تیم‌های متشکل از ۹۰۰ نفر از اعضای طرح شهید دکتر رهنمون به صورت جهادی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در چهارمحال و بختیاری پرداختند.

وی با اشاره به اینکه حدود شش هزار و ۸۳۱ نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رایگاه بهره‌مند شدند، افزود: این خدمات در ۳۹ روستای محروم چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، لردگان، بن، خانمیرزا، سامان، کیار، کوهرنگ و فارسان به شهروندان ارائه شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقدامات تیم‌های جهادی ذکر شده در ۳۹ روستای استان شامل ارائه خدمات دندانپزشکی، توزیع داروی رایگان، اندازه‌گیری فشارخون و قندخون، تزریقات و پانسمان، سنجش سلامت مادران باردار، ویزیت پزشک عمومی و متخصص است.

کبیری با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در روستا‌های محروم استان توسط گروه‌های جهادی بهداشتی و درمانی ارائه مشاوره به افراد جهت اقناع‌سازی آن‌ها درخصوص فرزندآوری است، عنوان کرد: گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی که به مشارکت در این طرح تمایل دارند می‌توانند جهت همکاری به بسیج جامعه پزشکی استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید محمدعلی رهنون مسئول بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیا بوده که در دوران دفاع مقدس حین ادای نماز صبح به شهادت می‌رسد به همین جهت نیز طرح ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به مناطق محروم به نام این شهید گرانقدر مزین شده همچنین لازم به ذکر است اجرای این طرح با رویکرد تخصصی «بهداشت مقدم بر درمان» در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار