دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد؛

ضرورت بومی‌سازی ابزارهای امدادی و درمانی

سلیمانی گفت: بومی‌سازی ابزار و دستگاه‌های حوزه امداد و نجات و همچنین درمان و توانبخشی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های هلال احمر در دو سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۵۸۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ - 09May 2023

ضرورت بومی‌سازی ابزارهای امدادی و درمانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یعقوب سلیمانی» دبیرکل جمعیت هلال احمر در جمع امدادگران، جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ارائه خدمات امداد و نجات به ۷۶۵ هزار و ۶۴۸ نفر در سال گذشته نیازمند نوسازی ناوگان، افزایش ابزار‌ها و تقویت توان لجستیکی است. از آن‌جا که اغلب این لوازم وارداتی است و تحریم‌ها نیز هزینه تهیه آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ لزوم بومی‌سازی تولید آن‌ها بیش از همیشه احساس می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: در حوزه سلامت، به خصوص توانبخشی نیز همین مشکلات را داریم. قطعات ارتز و پروتز اغلب از طریق واردات تامین می‌شد. در سال گذشته همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و هدایت آن‌ها منجر به بومی‌سازی و خودکفایی ۷۰ درصدی در قطعات و لوازم ارتز شد و همچنین تست بالینی اولین دست مصنوعی الکترونیک در جمعبت هلال احمر با موفقیت انجام شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بومی‌سازی و همکاری با شرکت‌‎های دانش‌بنیان در دو سال گذشته شتاب گرفت و این موضوع در سال جدید هم از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است.

وی افزایش خانه‌های هلال به شش هزار و ۶۰۰ خانه را از دستاورد‌های مهم هلال احمر در حوزه آموزش همگانی دانست و گفت: خانه‌های هلال در مناطق عشایری، روستایی و کم‌برخوردار شهری با استفاده از منابع انسانی همان منطقه و با رویکرد محله محور، آموزش‌های همگانی مواجهه با مخاطرات و کمک‌های اولیه را در بین مردم ترویج می‌دهند. توجه به تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی و آموزش مواجهه با مخاطرات آن موضوعی بود که در سال گذشته بسیار بر آن تاکید کردیم و خانه‌های هلال سراسر کشور آن را در اولویت قرار دادند.

سلیمانی با تبریک صدو یکمین سالروز تاسیس هلال احمر در ایران، سرمایه اجتماعی را ستون اصلی این جمعیت خواند و گفت: جمعیت هلال احمر همه توفیقات به دست آمده در یک قرن گذشته را مدیون فعالیت داوطلبانه اعضای خود می‌داند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها