معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

امیدآفرینی از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است

سردار سرتیپ «شکارچی» تلاش برای امیدآفرینی در جامعه را از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: پیروزی در جنگ نرم در گرو داشتن قدرت نرم و توانایی در بهره‌گیری از این قدرت است.
کد خبر: ۵۸۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 09May 2023

تلاش برای امیدآفرینی در جامعه، یکی از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیست و پنجمین گردهمایی تخصصی معاونان فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به آیه ۳۲  سوره توبه اظهار داشت: معنا و مفهوم این آیه شریفه در این جمله پرمعنا مصداق و معنا پیدا می‌کند که هر کسی که ولایت خداوند را پذیرفت و همه کارهایش رنگ خدایی داشته باشد، به موفقیت دست می‌یابد.

سردار شکارچی ادامه داد: کسی که ولایت خدا را پذیرفت و نیت و عملش برای خدا باشد، نه‌تنها خسته و مأیوس نمی‌شود و نمی‌هراسد، بلکه پیروز و موفق است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی، گفت: امروز روش و راهبرد‌های دشمن در توطئه‌افکنی تغییر کرده و با راهبرد‌ها و سیاست‌های جدید به دنبال آرایش علیه کشور است که در این میان از جنگ نرم برای تحقق اهداف خود بهره می‌برد؛ هرچند که در تمام ادوار و مقاطع ناکام مانده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با تفکیک مقوله قدرت در دو مؤلفه «سخت» و «نرم» توضیح داد: معنای قدرت سخت در هر فرآیند و فعالیتی «اجبار» است؛ اما در استفاده از قدرت نرم مبنا اجبار نیست؛ بلکه «اقناع» است.

سردار شکارچی با طرح این سوال که تراکم قدرت نرم فراجا کجاست، خطاب به معاونان فرهنگی اجتماعی پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌ها عنوان کرد: فرماندهی قدرت نرم فراجا با معاونت فرهنگی اجتماعی است، در واقع این معاونت نقش و مسئولیت اقناعی دارد.

وی افزود: توانایی استفاده از ابزار‌های فرهنگی و شگرد‌های اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای در مفهوم قدرت نرم معنا می‌یابد؛ در واقع هر کس که بتواند از همه ابزار‌های فرهنگی و شگرد‌های اجتماعی و رسانه‌ای به‌موقع و با ظرفیت کامل بهره بگیرد در حوزه جنگ نرم، قدرتمند است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: پیروزی در جنگ نرم در گرو داشتن قدرت نرم و توانایی در بهره‌گیری از این قدرت است.

سردار شکارچی با تشریح رویکرد‌های دشمن در جنگ شناختی و نرم عنوان کرد: جنگ نرم و جنگ شناختی ابزارهایی چون رسانه، کتب، فضای مجازی، فیلم، پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای، نماد‌ها و... را دارد که باید بدانیم از این ابزار‌ها کِی و چگونه بهره بگیریم.

وی تلاش برای امیدآفرینی در جامعه را یکی از وظایف اصلی فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: جنگ نرم و جنگ شناختی مستلزم داشتن قدرت نرم، و به‌کارگیری قدرت نرم مستلزم توانایی است؛ همه این‌ها نیز مستلزم شناخت کافی از راهبرد‌ها و سناریو‌های دشمن و در یک کلمه «دشمن‌شناسی» است.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به مسئولیت‌ها و وظایف راهبردی معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا خاطرنشان کرد: امروز بهترین‌ها در انتظامی هستند که بیانگر آینده روشن این سازمان است و امید که همه شما عزیزان در مأموریت‌های پیش رو موفق باشید.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها