در همایش بصیرت معاونین نظامی اداره عقیدتی سیاسی ارتش مطرح شد؛

امیر سیاری: راهکار مقابله با استعمار نو تربیت نوجوانان مبتنی بر ارز‌ش‌های دینی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دشمن در جنگ نرم و جنگ فرهنگی به دنبال آن است تا استعمار نو را پیاده کند. این نوع استعمار نیاز به پیاده‌ کردن نیروی نظامی و یا حاکم کردن دست‌نشانده وابسته ندارد، بلکه با اثرگذاری بر فکر و اندیشه، سیاست‌های خصمانه خود را با کمترین هزینه‌ها پیش می‌برد.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 09May 2023

امیر سیاری: دشمن در جنگ نرم سیاست‌های خود را با کمترین هزینه پیش‌ می‌برد/ راهکار مقابله با استعمار نو تربیت نوجوانان مبتنی بر ارز‌ش‌های دینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از مشهد، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در صد و یکمین دوره بصیرت ویژه کارکنان و همسران معاونین نظامی اداره عقیدتی سیاسی ارتش که امروز (سه‌شنبه)  در مشهد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عملیات بزرگ بیت‌المقدس بویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: این روز‌ها مصادف با آغاز این عملیات غرورآفرین است که اگر دستاورد‌های عملیات بیت‌المقدس اگر مورد بررسی قرار گیرد متوجه خواهید شد که علی‌رغم نابرابری ایران و عراق از نظر نیرو، تجهیزات و پشتیبانی‌ها، نتایج بدست آمده معجزه بوده است.

وی در ادامه گفت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند «خرمشهرها در پیش است» که این فرمایش معظم‌له این پیام را به همراه دارد که باید همواره آماده باشیم تا بتوانیم با برداشتن موانع، در همه ابعاد موفقیت‌هایی همچون عملیات بیت‌المقدس بدست آوریم و به آرمان‌هایی که مد نظر است دست پیدا کنیم.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین انواع استعمار پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی استعمار را به سه دسته کهنه، نو و فرانو تقسیم‌بندی کرده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: ایران پیش از حکومت رضاخان، درگیر استعمار کهنه بود به این شکل که کشورهای استعماری در این کشور نیروی نظامی پیاده می‌کردند. با به حکومت رسیدن خاندان پهلوی ایران بواسطه اینکه دست‌نشانده استکبار بر کشور حاکم بود با استعمار نو درگیر شد که با پیروزی انقلاب اسلامی این استعمار از بین رفت.

وی ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا از سال‌ها پیش تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم را گوشزد کردند و در این مقطع نیز جنگ ترکیبی را متذکر شدند. جنگی که در آن نظام سلطه به دنبال نفوذ خود در کشور است البته با اتحاد و همدلی که وجود دارد قطعاً در این جنگ نیز شکست خواهد خورد که این مهم نیازمند هوشیاری آحاد جامعه است.

دریادار سیاری تأکید کرد: دشمن در جنگ نرم و جنگ فرهنگی به دنبال آن است تا استعمار نو را پیاده کند. این نوع استعمار نیاز به پیاده‌ کردن نیروی نظامی و یا حاکم کردن دست‌نشانده وابسته ندارد بلکه با اثرگذاری بر فکر و اندیشه، سیاست‌های خصمانه خود را با کمترین هزینه‌ها پیش می‌برد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش یادآور شد: دشمن در استعمار نو به دنبال اثرگذاری بر ذهن آینده‌سازان ایران اسلامی است چراکه به مرور باور، عقیده، افکار و رفتار جوان از القائات دشمن اثر می‌پذیرد و در مسیری حرکت می‌کند که دشمن می‌خواهد.

وی تصریح کرد: نباید گذاشت دشمن در جنگ نرم بر ذهن جوان ایران اسلامی تسلط داشته باشد و نسل نوجوان باید به‌گونه‌ای پرورش پیدا کند که از این جنگ در امان باشد، تحقق این مهم نیازمند اقدامات ایجابی گسترده است.

دریادار سیاری بیان داشت: امروز مهم‌ترین راهکار برای مقابله با استعمار نو تربیت کودکان و نوجوانان مبتنی بر ارز‌ش‌های دینی است. زن ایرانی سرباز و فرمانده خط مقدم مقابله با جنگ نرم و استعمار نو دشمن است چراکه در ابعاد مختلف مورد هجمه نظام سلطه قرار گرفته؛ بر همین اساس جامعه زنان باید جایگاه و قدر خود را بدانند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: بی‌تردید همت و غیرتی که زن ایرانی دارد در این جنگ نیز سرافراز خواهد بود چراکه زنان امروز کشورمان الگوهایی مثل مادران شهدا دارند که فرزندانشان را با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی بگونه‌ای تربیت کردند که برای دفاع از اسلام و ارزش‌های انسانی پا در میدان جهاد بگذارند و در این راه به فیض شهادت نائل آیند و این مادران در شهادت فرزندانشان نیز زینب‌گونه رفتار کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها