در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا: نیرو‌های مسلح بیشترین تأثیرپذیری را از ارزش‌های دینی دارند/ دولتمردان باید ابتدا خود به حجاب و ارزش‌ها اعتقاد داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین «سعیدی» با تأکید بر نقش دولت در زمینه ترویج و پیاده‌سازی ارزش‌های دینی در جامعه، گفت: نیرو‌های مسلح از جمله مجموعه‌هایی است که باید بیشترین تأثیرپذیری را از ارزش‌های دینی داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰ - 10May 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره نقش و کارکرد عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: حرکت انبیاء برای اصلاح جامعه حرکت نرم‌افزاری بود؛ یعنی تمرکز انبیاء بر ذهن و باور مردم قرار داشت؛ بدین ترتیب چنانچه ذهن و باور مردم به سمت انبیاء اصلاح شود، بر روی رفتار و کردار مردم هم تأثیر می‌گذارد. قرآن چهار بار از تزکیه و تعلیم به‌عنوان اهداف انبیاء یاد می‌کند و از آنجایی که یکی از اهداف انبیاء تربیت دینی است، تزکیه بر تعلیم تقدم داده شده است.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: بعد از گذشت ۱۴ قرن از انقلاب اسلامی پیامبر اکرم (ص)، امروز در ایران حکومتی بر اساس مدل حکومت علوی و نبوی شکل گرفته است؛ البته این به آن معنا نیست که هر آنچه اینجا رخ می‌دهد، دقیقاً مانند آن زمان است، بلکه ادعای ما این است که انقلاب اسلامی ایران باید پا جای پای حکومت پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع) قرار دهد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: حال در اینجا نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید نسبت به ارزش‌های دینی آشنا باشند و در نگرش و رفتار خود، آن را متجلی کنند. نیرو‌های مسلح از جمله مجموعه‌هایی است که باید بیشترین تأثیرپذیری را از ارزش‌های دینی داشته باشند؛ به همین جهت در ارتش، وزارت دفاع و فراجا «عقیدتی سیاسی» و در سپاه هم «نمایندگی ولی فقیه» برای تحکیم مبانی دینی شامل اخلاق و احکام، پیش‌بینی شده است.

دولتمردان باید ابتدا خود به حجاب و ارزش‌ها اعتقاد داشته باشند

حجت‌الاسلام سعیدی اضافه کرد: هرچند فرماندهی در نیرو‌های مسلح باید همواره ارزش‌های دینی را در مجموعه تحت امر خود گسترش دهد، اما برای انجام بهتر آن، نیاز به وجود دستگاهی تخصصی است که این دستگاه، نمایندگی ولی فقیه است؛ لذا بیان محتوای دینی، آموزش عقیدتی، آموزش و هدایت سیاسی کار‌هایی تخصصی هستند که بر عهده روحانیت است.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت باید اعتقاد واقعی به ارزش‌های دینی داشته باشد، ادارات را بر اساس موازین اسلامی اداره کند و خود را مجری ارزش‌های دینی در جامعه بداند؛ همچنین دولتمردان باید ابتدا خود به حجاب، دین، اخلاق و ارزش‌ها اعتقاد داشته باشند؛ به عبارت دیگر، اگر رئیس جمهور به حجاب اعتقاد نداشته باشد، چگونه می‌تواند مروّج آن باشد؛ موضوعی که در گذشته متأسفانه این‌گونه بود.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه برقراری حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه برعهده دولت است، گفت: علاوه بر این باید سیستم اداری را هم بر اساس موازین اسلامی اداره کنند؛ چون رشوه و زیرمیزی گرفتن، و بی‌اعتنایی به ارباب‌رجوع در شأن نظام دینی نیست؛ به بیان دیگر، کارمندان دولت می‌بایست خود را خدمتگزار مردم بدانند.

حجت‌الاسلام سعیدی تأکید کرد: دولت باید زمینه ترویج و پیاده‌سازی ارزش‌های دینی را در جامعه فراهم کند؛ چرا که خداوند بر روی مدیریت جامعه تأکید دارد و انبیاء را انتخاب می‌کند؛ چون تا زمانی که سیستم مدیریت اصلاح نشود، اصلاح جامعه هم ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار