معاون وزیر آموزش‌ و پرورش:

معلمان باید ‌دانش‌آموزان را در مسیر پیشرفت کشور ‌تربیت کنند

یاوری گفت: ما باید سبک زندگی را به‌ گونه‌ای به دانش‌آموزان بیاموزیم که تلاش‌کننده و پربازده باشند تا مسیر پیشرفت کشور با همت آنان بهبود یابد.
کد خبر: ۵۸۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ - 09May 2023

معلمان باید ‌دانش‌آموزان را در مسیر پیشرفت کشور ‌تربیت کنند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «الهام یاوری» معاون وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه) در آیین تجلیل از معلمان نمونه لرستان با بیان اینکه جایگاه والای معلم تنها به‌دلیل آموزش و انتقال اطلاعات نیست، اظهار داشت: در این شغل باید مقوله تربیت نیز موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: همه افراد جامعه آینده خود را مدیون تلاش‌های معلمان خود هستند، زیرا معلمان سبک زندگی و نوع تفکر درست زیستن را به افراد جامعه منتقل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: ما باید سبک زندگی را به‌گونه‌ای به دانش‌آموزان بیاموزیم که تلاش‌کننده و پربازده باشند تا مسیر پیشرفت کشور با همت آنان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه خردورزی و تفکر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش دانش‌آموزان در دستگاه تعلیم و تربیت است، بیان کرد: باید انگیزه تلاش را در وجود دانش‌آموزان ایجاد کنیم و به آن‌ها ایستادن در شرایط سخت رندگی را بیاموزیم.

یاوری با اشاره به اینکه انسان باکرامت باید بتواند شرایط بحرانی زندگی را مدیریت کند، گفت: جایگاه معلمان در بالاترین سطح است و آموزش نیز بالاترین نعمت است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه روحیه تلاشگری و مسئولیت‌پذیری معلمان به جامعه نیز سرایت یافته است، ابراز کرد: معلمان افسران سپاه پیشرفت جامعه هستند و مسیر سازندگی و تعالی جامعه را هموار می‌کنند.

رضا عزتی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان نیز با بیان اینکه مبانی اعتقادی و ارزشی سند راهبردی تحول بنیادین بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در این استان به مرحله اجرا رسیده است، اظهار داشت: تحول بنیادین در دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه گفتمان تحولی و فرهنگ تحول‌آفرینی در تمام سطوح آموزش‌وپرورش لرستان در حال اجراست، افزود: سپردن مسئولیت به مدیران کارآمد، مفید و مسئولیت‌پذیر از برنامه‌های سند راهبردی تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه جایگاه ویژه مدارس در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار اثرگذار است، عنوان کرد: مدارس در افق 1404 مرکز ثقل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها هستند، چون اصلی‌ترین واحد تحول و نوآوری محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدرسه خانه تحول است، بیان کرد: توجه به اهداف تعلیم و تربیت، تفکر محور کردن دانش‌آموزان و توجه به خلاقیت آنان بسیار مهم است.

عزتی با اشاره به اینکه دست توانای معلم چشم‌انداز آینده را ترسیم می‌کند، گفت: معلمان علم، شیوه تفکر و شیوه رفتار و اخلاق را به انسان‌ها می‌آموزند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه هنر معلمی از بهترین امتیازات جامعه بشری است، ابراز کرد: معلم با تعلیم و نشر علم انسان‌ها را به‌سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد.

عزتی با اشاره به اینکه معلمان ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌انداز می‌کنند، اظهار داشت: کمال افراد مدیون وجود معلمان و بیداری انسان‌ها رسالت معلمان است.

وی افزود: یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری عبور از گردنه‌های دشوار با کمک آموزش‌وپرورش است و مطابق این رهنمود، سرمایه‌گذاری در تعلیم و تربیت هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: این طرح در دولت سیزدهم سه‌ماهه جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار