در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با پادشاه عمان مطرح شد؛

سرلشکر باقری: قدرت جهان از غرب به شرق و آسیا در حال انتقال است/ پادشاه عمان: امنیت تنگه‌ هرمز و دریای عمان باید توسط کشورهای منطقه تامین شود

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: آینده جهان نشان از یک نظم چندقطبی داردِ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال است.
کد خبر: ۵۸۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ - 09May 2023

سرلشکر باقری: آینده جهان نشان از یک نظم چند قطبی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که در راس یک هیئت بلندپایه نظامی به عمان سفر کرده بود، امروز (سه‌شنبه) با «هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید» پادشاه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به کشور دوست و برادر عمان، روابط بین دو کشور را پایدار و مثبت دانست، و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشور عمان را یک همسایه خوب برای ایران می‌داند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن تحلیل وضعیت جهان که در آستانه ورود به یک نظم جدید است، افزود: آینده جهان نشان از یک نظم چندقطبی دارد؛ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال می‌باشد و این تحولات بر روی منطقه ما تاثیر گذاشته و قطعاً نیاز به نزدیکی روابط نظامی و برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال غرب اقیانوس هند داریم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: سیاست‌های اصولی کشور ایران، تامین بومی امنیت در منطقه است و اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت بهتری را ایجاد کند و اثبات نماید که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

وی با اشاره به هوشمندی سیاست‌های کشور عمان در موضوع یمن، گفت: تلاش برای ایجاد صلح عادلانه و حفظ تمامیت ارضی یمن باید ادامه داشته باشد.

هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید نیز ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، گفت: سلام گرم بنده را به رهبر معظم و رییس جمهور ایران برسانید و ان‌شاءاالله در آینده بسیار نزدیک به ایران سفر خواهم داشت.

پادشاه عمان در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های نظامی و صنعت دفاعی بین دو کشور گفت: ارتقاء سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دفاعی و نظامی بین دو نیرو‌های مسلح باید ارتقاء پیدا کند.

پادشاه عمان با تاکید بر حضور نیروی دریایی ارتش عمان جهت حضور در رزمایش‌های بین‌المللی در ایران، افزود: امنیت تنگه‌هرمز و دریای عمان باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار