هشتمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان برگزار شد

هشتمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان با حضور فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در سالن امام خامنه ای سپاه ناحیه بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ - 09May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،سردار «اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان در هشتمین یادواره شهدای ورزشکار هرمزگان ضمن عرض احترام به خانواده معظم شهدای مدافع حرم استان هرمزگان، اظهار داشت: همه ما امروز به دعوت شهدا در این محفل حضور داریم، در محفل شهدا به حضور شخص نیست بلکه به توجه شهدا به افراد است، همه شما مطمئنا با عنایت این شهدا دعوتنامه ای برایتان صادر شده و در اینجا حضور پیدا کردید.

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان گفت: من در هیچ جا ندیده ام که جایگاه والاتر از مقام شامخ شهدا نزد خداوند باشند، حتی برای پیامبران هم چنین جایگاهی تعبیه نیست که نزد خداوند روزی دریافت کنند.

وی افزود: آیه شریفه«وَ لاٰ تَحْسَبَنَّ اَلَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اَللّٰهِ أَمْوٰاتاً بَلْ أَحْیٰاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» اشاره به این دارد که خداوند تبارک و تعالی میفرمایند این کسانی که از جان خود برای دفاع از دین گذشتند اینها نمرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی دریافت می کنند، من در هیچ جا ندیده ام که جایگاه والاتر از مقام شامخ شهدا نزد خداوند باشند، حتی برای پیامبران هم چنین جایگاهی تعبیه نشده که نزد خداوند روزی دریافت کنند.

سردار اباذر سالاری اضافه کرد: شما می بینید شهدا دستگیری می‌کنند و گره گشایی از مشکلات مردم می کنند، این ها عادی نیست و فقط بخاطر جایگاه والایی است که نزد خداوند دارند به این مقام دست یافتند، شهدا تمام هستی خود که جان ارزشمندشان باشد را به راه الهی هدیه کردند و اگر معجزه می بینید تعجب نکنید.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان تشریح کرد: شهدا به مرتبه ای می رسند که توفیق شفاعت دارند و این مقام برای معدود افرادی است که مقام والامرتبه ای دارند، شهدا نه تنها در هوای سخت قیامت نیستند بلکه می‌توانند از افرادی که در واویلای قیامت گیر کرده اند را نجات دهند.

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام می فرماید کسانی که مشتاق مسیر الهی هستند و کسانی که جا مانده راه شهدا هستند، در روز قیامت اینا زمره شهدا قرار خواهند داشت، کسانی که در آرزوی شهادت ماندند اینها در مقام شهادت خواهند بودند.

سردار اباذر سالاری خاطرنشان کرد: شهیدان رنجبری و فاضل تل این دو همکار و پاسدار در انتهای خدمتشان بودند یک روز دیدم که آقای رنجبری آمد گفت پدر پیری دارم و اجاره بده زودتر مرخص شویم و زودتر از معمول بازنشست بشویم، من معمولا خیلی اصرار دارم که نیرو های مخلص در مجموعه بمانند اما باز آنها اصرار می‌کردند که ما باید برویم و من  موافقت کردیم، این دو شهید گرامی هیچ وقت در صحنه های شلوغ حضور نداشتند و سخت ترین کار ها را با اخلاص انجام میدادند به قول حضرت آقا ما مدعیان صف اول بودیم شهدا را از صف آخر چیدند‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها