برگزاری نشست تخصصی «بررسی تحولات منطقه قفقاز» در دانشگاه جنگ ارتش

نشست تخصصی بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات صورت گرفته در این منطقه، در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ - 10May 2023

برگزاری نشست تخصصی بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقازبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست تخصصی «بررسی و تحلیل تحولات منطقه قفقاز» با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات صورت گرفته در منطقه قفقاز با حضور مدعوین و متخصصان حوزه‌های متنوع ژئوپلتیکی در سالن همایش سرلشکر سلیمی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این نشست، تحولات منطقه مورد مناقشه قفقاز در حوزه‌های ژئوپلیتیک، ژئوانرژی، ژئواستراتژی، ژئواکونومی، سناریو‌های پیش روی ایران در قبال تحولات قفقاز، کانون‌های بحران در این منطقه و نقش کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این تحولات مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت و صاحب‍نظران بر روی چگونگی سیاست و موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست «الهام حیدری» کارشناس وزارت امور خارجه در حوزه اوراسیا، «سالار سیف‌الدینی» پژوهشگر جغرافیای سیاسی و «مجید کریمی» پژوهشگر و کارشناس حوزه قفقاز به‌عنوان اساتید مدعو و امیر سرتیپ دوم «رضا روشنی» عضو هیأت علمی دافوس حضور داشتند.

در پایان این نشست نیز جلسه پرسش و پاسخ توسط اعضای حاضر و اساتید مدعو در حوزه تحولات منطقه قفقاز برگزار شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها