افتتاح فاز جدید بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان با حضور فرمانده کل سپاه

فاز جدید توسعه و تجهیز و خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) زاهدان صبح امروز با حضور سرلشکر سلامی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۸۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ - 10May 2023

افتتاح فاز جدید بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان با حضور فرمانده کل سپاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از سپاه‌نیوز، با تلاش جهادی و پیگیری معاونت‌های بهداری رزمی و مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه و مرکز بهداری رزمی جنوب شرق این نیرو، فاز جدید توسعه و تجهیز و خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) زاهدان به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح رسمی فاز جدید این بیمارستان که به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و در چهار طبقه شامل بخش‌های پاراکلینیکی (طب و تصویر و آزمایشگاه رصد و پایش تهدیدات زیستی)، بخش‌های سوانح سوختگی، VIP، کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، بخش جراحی زنان و مردان، بخش اطفال، فیزیوتراپی، اورژانس، دندانپزشکی و داروخانه احداث و تجهیز شده است، سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از سران طوائف و مسئولان استانی و محلی و اقشار مردمی شرکت داشتند.

با بهره‌برداری از این فاز، تعداد تخت‌های بستری بیمارستان به ۱۲۸ تخت و ظرفیت ارائه انواع خدمات مراقبت از سلامت بیمارستانی این مرکز به بیش از ۱۳۰ هزار خدمت در ماه افزایش پیدا کرد.

سردار «اخوان مهدوی» فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در این مراسم، افتتاح فاز نخست توسعه و تجهیز بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان را یکی دیگر از دستاورد‌های جهادی نیروی زمینی سپاه در راستای توسعه پیشرفت و آبادانی و ارتقای سلامت عادلانه در مناطق کم‌برخوردار و مرزی و دور از مرکز دانست.

وی افتتاح این فاز و کلنگ‌زنی فاز دوم توسعه و گسترش این بیمارستان را مایه افزایش تولید خدمات سلامت محور و زمینه‌ساز تحقق شعار سال ۱۴۰۲ و لبیک به فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر پیشرفت چندین برابری خدمت‌رسانی سپاه و موجب تحول در خدمات بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان توصیف کرد.

سردار اخوان افزود: سبد خدمات رسانی این بیمارستان با افتتاح فاز جدید، این مرکز را به بزرگترین و مجهزترین بیمارستان در منطقه جنوب شرق و الگوئی برای مدیریت بحران در حوزه سلامت و در جریان وقوع حوادث و بلایا و همچنین به یکی از مهمترین کانون‌های خدمات مراقبت از سلامت به نیرو‌های مسلح و مدافعان امنیت در این منطقه بدل خواهد ساخت.

فرمانده بهداری رزمی نزسا گفت: در این مراسم سامانه بیمارستان سیار حضرت نبی اکرم (ص) مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز با استعداد ۶۴ تخت بستری و با روز آمدترین تجهیزات تخصصی و دارای بخش‌های تخصصی پزشکی و درمانی از جمله اتاق‌های عمل، داروخانه، اورژانس، طب و تصویر، آزمایشگاه، ICU و CCU و ریکاوری افتتاح شد که می‌تواند در بحران‌های احتمالی پشتیبان نظام سلامت در منطقه جنوب شرق باشد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار