در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش سوریه مطرح شد؛

سرلشکر باقری: سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» سیدالشهدای جبهه مقاومت/ روابط ایران و سوریه از عمق و ‌سابقه زیادی برخوردار است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه سوابق طولانی دارد؛ به نحوی که این روابط ‌از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از زمان ‌مرحوم حافظ اسد گسترش یافته و‌ با خون سربازان دو ‌کشور عجین ‌شده است.
کد خبر: ۵۸۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ - 10May 2023

سرلشکر باقری: روابط میان ‌دو کشور از عمق و ‌سابقه زیادی برخوردار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر ‌پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای ‌مسلح صبح امروز طی مراسم ‌ویژه‌ای که در محل این ستاد برگزار شد، از سپهبد «عبدالکریم ‌محمود ابراهیم» رئیس ستاد ارتش سوریه و هیأت همراه وی استقبال کرد.

سرلشکر‌ باقری سپس در نشستی که با حضور مقامات ارشد نظامی دو کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای ایران و سوریه همواره محل رفت و آمد مسئولان‌ دو‌ کشور بوده‌اند که آخرین مورد آن، حضور رئیس جمهور کشورمان در سوریه بود و این نشان می‌دهد که روابط میان ‌دو کشور از عمق و ‌سابقه زیادی برخوردار است.

وی ‌افزود: روابط دو کشور سوابق طولانی دارد؛ به نحوی که این روابط ‌از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از زمان ‌ریاست جمهوری مرحوم حافظ اسد گسترش یافته، با خون سربازان دو ‌کشور عجین ‌شده و عمق و ‌استحکام زیادی یافته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در رأس این شهدا، سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» است که جانش را در راه قدرت جبهه مقاومت و اسلام ‌فدا کرد.

سردار باقری در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری دوره‌های عالی دفاعی و دیگر سطوح برای دانشجویان سوری در تهران آماده هستیم.

رئیس ستاد ارتش سوریه نیز با اشاره به نقش مؤثر ایران در مقابله با تروریسم، گفت: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در مقابله با تروریست‌ها به کمک سوریه شتافت و در تمام زمینه‌های اقتصادی و نظامی از ما حمایت کرد.

وی افزود: با حمایت‌های ایران از سوریه، طرح‌های شیطنت‌آمیز آمریکایی‌ها شکست خورد و ما این موضوع را ارج می‌نهیم.

سپهبد عبدالکریم ‌محمود ابراهیم عنوان کرد: خون شهدای ایرانی و سوری درهم آمیخته و این بزرگترین هدیه‌ای است که به اسلام تقدیم شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار