سرلشکر جعفری در رزمایش "الی بیت المقدس "

تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران با اشراف نیروهای امنیتی خنثی شد

فرمانده کل سپاه گفت: تهدیدات دشمنان اسلام از منطقه فراتر رفت و هدف آنها انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود، و تلاش شد تا ایران هم نا امن شود؛ اما با اشراف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، همه این تلاش‌ها خنثی شد.
کد خبر: ۵۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ - 20November 2015

تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در ایران با اشراف نیروهای امنیتی خنثی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس، سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه صبح امروز در رزمایش الی بیتالمقدس 4 که در منطقه عمومی قم برگزار شده است، گفت: بسیج امروز کارکردها و عملکرد معجزهآسایی دارد؛ که چشم همه را خیره کرده؛ به نحوی که کشورهای مختلف حسرت چنین نیرویی را دارند و این به دلیل عزت، افتخار و شکوه بی نظیر بسیج است.

وی درباره کارکردهای بسیج عنوان کرد: بسیج ضمن کارکرد دفاعی و امنیتی، با حضور در عرصههای فرهنگی و سیاسی و نیز کمک به اقتصاد مقاومتی، در آسیبهای اجتماعی نیز مردم را یاری میکند. البته کارکرد دفاعی بسیج قدیمیترین کارکرد آن است؛ که همه دنیا شاهد این عملکرد معجزهآسای آن بودهاند.

سردار جعفری ادامه داد: دردوران دفاع مقدس اگر بسیج نبود سرنوشت کشور و مرزهای ما معلوم نبود الان در چه وضعیتی قرار داشت.

فرمانده کل سپاه گفت: صدور انقلاب اسلامی که امروز در منطقه و جهان گسترش یافته از برکات و ثمرات کارکرد بسیج در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: آمادگی دفاعی بسیج که گوشهای از آن را (در این رزمایش) شاهدیم در ابعاد مختلف ازجمله ساختار و سازمان متفاوت از گذشته است؛ به نحوی که اکنون 500گردان امام حسین(ع) بسیج در یگانهای مردمپایه و تیپ و لشکرهای نیروی زمینی سپاه سازماندهی شدهاند.

سرلشکر جعفری افزود: علاوه بر این 1500 گردان بیتالمقدس بسیج نیز در قالب یگانهای احتیاط گردانهای امام حسین(ع) در لایههای دوم و سوم سازماندهی شدهاند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: این مجموعه سازماندهی دفاعی نظامی بسیج در قالب گردانهای امام حسین(ع) و بیتالمقدس که مجموعا تحت امر یگانهای مردمپایه بیتالمقدس و امام حسین(ع) سازماندهی شدهاند، مشکل دیرینه سپاه را در خصوص بکارگیری یگانهای رزمی برطرف ساختهاند.

وی اضافه کرد: رزمایش الی بیت المقدس4 اولین رزمایش مشترک گردانهای امام حسین(ع) و بیتالمقدس است؛ این رزمایش الگویی برای رزمایشهای بعدی که امسال و سالهای آینده در استانها برگذار خواهد شد، است.

سردار جعفری در ادامه درباره تهدیدات فراروی کشور بیان داشت: تهدیدات در حال تغییر است؛ که با توجه به اهداف، آرمانها و ایستادگی بینظیر انقلاب اسلامی، دشمنی دشمنان با ما هرگز تمام نمیشود.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اینکه باید روش مقابله با دشمنان فرامنطقهای و جنگهای نیابتی را فرابگیریم، اظهار داشت: حضور شما بسیجیان در صحنههای مختلف پیامدهای مهمی داشته؛ که مهمترین آن اقتدار و امنیت بینظیر کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دشمنان قسم خورده اسلام در تحریک برخی مسلمانان و در نتیجه بروز ناامنیهای حاصل از آن گفت: این تحریکات باعث شده در منطقه و اروپا شاهد نا امنی باشیم؛ که اوج آن را در پاریس شاهد بودیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: شاهد بودیم که تهدیدات دشمنان اسلام از منطقه فراتر رفت و هدف آنها انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود؛ تلاش شد تا ایران هم نا امن شود؛ اما با اشراف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی همه این تلاشها خنثی شد.

فرمانده کل سپاه گفت: این امنیت مدیون حضور مردم در قالب بسیج بوده و این مهمترین دستاورد ما و زمینهساز استمرار انقلاب اسلامی است

وی اضافه کرد: دستاورد دیگر عقبنشینی دشمنان از مواضع گذشته خود بود؛ به نحوی که فهمیدند با زبان زور نمیتوانند صحبت کنند و تعامل با قدرت منطقه، یعنی ایران را پیش رو قرار دادند.

سردار جعفری تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به یک قدرت برتر منطقه تبدیل شده و این بهواسطه اتکا به قدرت مردمی است؛ نه امکانات مادی.

فرمانده کل سپاه، گره خوردن نیروهای مردمی و مدافع انقلاب اعم از ایران، عراق، سوریه، یمن، لبنان و همه نیروهای مدافع انقلاب اسلامی را از دیگر دستاوردهای این انقلاب برشمرد و گفت: این مصداق امت واحده اسلامی است.

وی تصریح کرد: این وحدت و همدلی بین ایران و کشورهای منطقه، نهضتی است که امیدواریم تا ظهور دولت یار ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار