در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش سوریه مطرح شد؛

سرلشکر باقری: مشارکت ایران در بازسازی سوریه/ ارتش سوریه محور مهم مقاومت ضد صهیونیستی است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در دیدار با رئیس ستاد ارتش سوریه درباره آموزش، انتقال تجربیات و نیز بازسازی ارتش این کشور، پس از جنگ تبادل نظر کردیم.
کد خبر: ۵۸۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ - 10May 2023

مشارکت ایران در بازسازی ارتش سوریه/ همکاری‌های نظامی ایران و عمان توسعه می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه دیدار با سپهبد «عبدالکریم محمود ابراهیم» رئیس ستاد کل ارتش سوریه که در محل این ستاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امنیت نسبی خوبی در سوریه برقرار و ارتش سوریه موفق به مهار ناامنی‌ها شده است امیدوارم به زودی مرحله بازسازی سوریه آغاز شود.

سرلشکر باقری با ابراز امیدواری نسبت به آغاز بازسازی سوریه در آینده نزدیک گفت: در این جلسه با رئیس ستاد ارتش جمهوری سوریه درباره آموزش در سطوح مختلف، انتقال تجارب و نیز بازسازی ارتش این کشور، بعد از جنگ گفت‌وگو کردیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: البته این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که ارتش سوریه محور مهم مقاومت ضد صهیونیستی است؛ لذا با همکاری یکدیگر این محور را تقویت خواهیم کرد و در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی خواهیم ایستاد.

وی در خصوص دستاورد‌های سفر خود به عمان هم گفت: سفری دو روزه به عمان داشتم که در این سفر با مقامات سیاسی و نظامی آن کشور دیدار و گفت‌وگو‌هایی در مورد امنیت منطقه دریای عمان، شمال و غرب اقیانوس هند و نیز توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور در ابعاد گوناگون مانند مقابله با قاچاق مواد مخدر و دزدی دریایی با هدف صلح و آرامش منطقه انجام شد.

سردار باقری اضافه کرد: این همکاری در جهت سیاست توسعه همکاری‌ها و تقویت روابط با همسایگان است؛ موضوعی که دولت جمهوری اسلامی ایران هم آن را دنبال می‌کند و ما هم در نیرو‌های مسلح از چنین سیاستی پیروی می‌کنیم؛ لذا مذاکرات مثمر ثمری را با کشور عمان انجام دادیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها