با حضور فرمانده کل سپاه؛

پایگاه هوایی و بالگردی نیروی زمینی سپاه در زاهدان به بهره‌برداری رسید

با حضور فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی‌گاه هواپیما‌های بدون سرنشین هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۸۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 10May 2023

پایگاه هوایی و بالگردی نیروی زمینی سپاه در زاهدان به بهره‌برداری رسیدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با حضور سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی‌گاه هواپیما‌های بدون سرنشین هوانیروز سپاه با نام شهید «علی عربی» در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

این پایگاه با قابلیت فرود و برخاست انواع بالگرد‌های هجومی و رزمی، پشتیبانی- امدادی و هواپیما‌های بدون سرنشین با استفاده از جدیدترین شیوه‌نامه‌های فنی - مهندسی و منطبق بر استاندارد‌های هوانوردی، توسط مهندسی رزمی سپاه و متخصصان داخلی ساخته شده است.

سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اهداف ساخت و ایجاد این پایگاه گفت: با بهره‌برداری از این پایگاه ناوگان بالگردی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور برای مأموریت‌های بزرگ امنیتی _ دفاعی، امداد و نجات، پشتیبانی، مردم‌یاری و خدمات رسانی تقویت و تجهیز شد.

وی افزود: در این پایگاه علاوه بر ایجاد ظرفیت نگهداری و نشست و برخاست همزمان ده‌ها بالگرد، همه ظرفیت‌های لازم برای سوختگیری، آشیانه، تعمیرات و نگهداری ایجاد شده است.

بنابراین گزارش، پایگاه مذکور ضمن پیوستن به ناوگان کشوری هوانیروز سپاه، میزبان انواع بالگرد‌ها در کلاس‌های مختلف از جمله، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۴، mi-۱۷،۲۰۹، هواپیما‌های بدون سرنشین و... خواهد بود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها