نماینده ولی فقیه در مازندران:

آیت‌الله کوهستانی تجسم ایمان و اطمینان قلب بود/ صبر و وحدت لازمه عبور از فتنه‌ها

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه آیت الله کوهستانی با دارا بودن ویژگی‌های ایمان، اطمینان و رضا، عبد واقعی خدا بود، گفت: برای عبور از فتنه‌های دشمن نیاز به رضایت، صبر و وحدت داریم.
کد خبر: ۵۸۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳ - 11May 2023

آیت الله کوهستانی تجسم ایمان و اطمینان قلب بود/ صبر و وحدت لازمه عبور از فتنه‌هابه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم سالگرد آیت الله کوهستانی که در زادگاهش کوهستان بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: نور و فروغ آیت الله کوهستانی در نسل‌ها ادامه خواهد یافت و یادش در دلهاست، چون در دلش یاد خدا را حفظ کرده بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله شیخ محمداسماعیل کوهستانی، افزود: همچنین یاد و خاطره همسر آیت الله کوهستانی برای طلاب مادری کردند را گرامی می‌داریم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به آیاتی از سوره فجر، گفت: دو ویژگی بالاتر از ایمان است، یکی از آن‌ها اطمینان به خدا و دین اسلام است و دیگری رضایت است اینکه باید به خدای خودمان، مقدرات الهی، آنچه که خدا برای ما خواسته از ته دل راضی باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: آیت الله کوهستانی فرمودند روز قیامت همه آرزو می‌کنند به دنیا برگردند و یک لااله الا الله بگویند، پیامبران ما همچون حضرت ابراهیم (ع) که ایمان داشت باز هم دلش می‌خواست ایمان بیشتری پیدا کند.

امام جمعه ساری با اشاره به روایتی از گفت‌ و گوی جابربن حیان با امام صادق (ع) عنوان کرد: او دلش می‌خواست به عشق خدا دچار سختی شود، باید علاوه بر اینکه خدا را قبول داریم به مقدراتش چه تلخ و شیرین راضی باشیم، عارفان مقام رضا را بالاترین مقام‌ها می‌دانند.

این مسئول با بیان اینکه نارضایتی از خداوند از ایمان به دور است، خاطرنشان کرد: اگر ایمان، اطمینان و رضا داشته باشید عبد و بنده راستین خدا هستید و در جمع عباد قرار می‌گیرید.

وی با بیان اینکه آیت الله کوهستانی با داشتن این سه ویژگی به مقام عبودیت رسیده بودند، گفت: عبد خدا باشی از آسیب شیاطین محفوظ می‌مانی، خداوند به شیطان فرمود که نسبت به بندگان خالص من تسلطی نداری، آیت الله کوهستانی بار‌ها به شیطان نهیب می‌زد و می‌گفت این خبیث دست بردار نیست.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: وجود شخصیت‌هایی همچون آیت الله کوهستانی که تجسم ایمان، اطمینان قلب و رضا بودند برای جامعه فوایدی دارد، هم نور می‌دهند و راه روشن می‌کنند و هم آرامش‌دهنده و سنگ صبور مردم در جامعه هستند، این‌ها لنگر‌های جامعه و کوه‌هایی هستند که جامعه را از تزلزل حفظ می‌کنند، این‌ها سرمایه‌های اجتماعی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: در زمانی که امواج فتنه‌های مختلف جامعه را تهدید می‌کند وجود شخصیت‌های عباد می‌تواند مایه امن و آرامش جامعه باشند، هر مقداری که جامعه به آن‌ها ارادت بورزد به همان مقدار از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه کلام برخی‌ها نسخه، ولی سخن بعضی‌ها داروست، تاکید کرد: کلام آیت الله کوهستانی دارو بود؛ شخصیت ایشان در شعاع شهرستانی و ملی شخصیتی به‌روز با نگاهی هوشمندانه و مثبت نسبت به حضرت امام راحل و ... برجسته بود.

این مسئول با اشاره به اعتماد و اطمینان والای امام راحل به خداوند، افزود: زمانی که صدام حمله کرد شرایط طوری بود که محاسبات مختلف نشان از شکست کشور داشت، اما امام خمینی (ره) بسیار آرام بود و می‌گفت دزدی آمده سنگ پرتاب کرده و رفته، این معجزه اطمینان است.

وی تصریح کرد: امروز حضرت امام خامنه‌ای همچون امام راحل از اطمینان، رضایت، ایمان محکم ارتباط دارد، می‌فرماید بنده کاملا به آینده امیدوارم، در جنگ با بشار اسد جوانان مدافع حرم ما رفتند با داعشیان جنگیدند.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: در کنار انقلاب ده‌ها انقلاب دیگر شکل گرفت امروز دشمنان فتنه‌های دیگری راه انداختند، جامعه ما اگر توانست از کوران‌ها با موفقیت امور داشته باشد به وسیله معنویت و اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: امروز با فتنه‌های مختلف مواجه هستیم، همچنین در معرض یک فتنه بزرگ ترکیبی، فرهنگی هستیم همه این گزینه‌ها روی میز دشمن است نیاز به رضایت و صبر و وحدت داریم تا بتوانیم از این مسیر با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار