نماینده ولی فقیه در مازندران:

همه دستگاه‌ها برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: همه اماکن و واحد‌های تولیدی برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند.
کد خبر: ۵۸۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ - 12May 2023

همه دستگاه‌ها برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوا و رعایت حلال و حرام ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در لحظات پایانی عمر خود و در آستانه شهادت در جمع محارم و فامیلان خود فرمود شفاعت ما در روز قیامت شامل کسانی که نماز را سبک می‌شمارند نمی‌شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی، افزود: فارسی زبان دوم اسلام است که تعالیم و معارف دین با این زبان بیان شده و باید زبان فارسی را گرامی بداریم و از بکار بردن واژه‌های بیگانه پرهیز کنیم.   

امام جمعه ساری بر لزوم به کار بردن واژه‌های فارسی در نامگذاری ورودی شهرها، اصناف و مغازه‌ها تاکید کرد و گفت: همچنین نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: عربی زبان دین، قرآن، دل ما و خداست و خداوند کتاب خود را به زبان عربی عرضه کرده است و ما با این زبان به عنوان زبان بیگانه مبارزه نمی‌کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه برخی از غرب زدگان هدفشان مبارزه با زبان دین خداست، افزود: این در حالی است که آنان از واژگان بیگانه‌ها و غربی استفاده می‌کنند و باید در نامگذاری‌ها از زبان فارسی و اسامی اهل بیتی استفاده کنیم.

وی با بزرگداشت حکیم عمر خیام اذعان داشت: خیام از مفاخر دینی ماست و نسل جوان باید مفاخر کشور را بشناسند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه  قوای سه‌گانه باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از فساد به عنوان اژد‌های هفت سر نام برده است و قوای سه‌گانه باید فسادستیزی و فسادزدایی کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شاهد به کار گرفتن برخی از افرادی هستیم که استعلام آن‌ها منفی است، افزود: با به کار گماردن این افراد نمی‌توان فساد زدایی و فساد ستیزی کرد و باید در مبارزه با نابسامانی‌های فرهنگی نیروی انتظامی را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید وارد برخورد با نابسامی‌های فرهنگی شوند، اضافه کرد: همه اماکن و واحد‌های تولیدی   برای مقابله با مفاسد و کشف حجاب وارد میدان شوند.

آیت الله محمدی لائینی ضمن حمایت از نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی طرح عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: از این نیرو و دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای این طرح‌ها حمایت می‌کنیم و نیروی انتظامی نیز با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه بدهد.

امام جمعه ساری ارائه کالابرگ را راهکار خوبی برای بهبود معیشت و رفاه مردم دانست و گفت: حداقل بیست کالابرگ به شکل مدرن‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی لغو نهانی قانون ننگین کاپیتالاسیون و امتیاز تنباکو را از جمله اقدامات برجسته انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فرموده امام راحل ما قبلا وابستگی ذلت‌باری داشتیم و محمدرضا قبول کرده بود و در مقابل آمریکا عبد ذلیل بودیم، اما ایران این ذلت را شست و عزت پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هرجا احساس وجدان دینی مردم بیدار بود نقشه‌های دشمنان با مانع روبرو می‌شد، افزود: ماجرای تنباکو و نهضت مشروطیت از نمونه‌های آن است و این ملت سابقه درخشانی در ذلت ستیزی و مبارزه با ذلت نوکری اجانب دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اجانب چشم طمع به این انقلاب دارند، گفت: به آمریکا و نظام سلطه می‌گوئیم این ملت به برکت انقلاب اسلامی آزاد شده و رهاشده است و هرگز اجازه سلطه مجدد را نخواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها