امام جمعه هرمز:

امام صادق (ع) مبتکر انقلاب فرهنگی و سیاسی بود

حجت الاسلام«رستاخیز» گفت: امام صادق مبتکر انقلاب فرهنگی و سیاسی با تربیت شاگردانی متعهد، آگاه و دشمن شناس بود.
کد خبر: ۵۸۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ - 12May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «جعفر رستاخیز» امام جمعه هرمز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز که در مسجدجامع هرمز برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق علیه السلام یک انقلاب بزرگ فرهنگی و سیاسی را با تربیت شاگرد و تقویت مکتب شیعه در حوزه رفتار اجتماعی و سیاسی انجام داد.

امام جمعه هرمز افزود: ایران اسلامی راه خودش را با پشتوانه رهبر حکیم و با استقامت و با مردم بی نظیرش ادامه خواهد داد در حالی که آمریکا از برجام خارج شد اما نتوانست مانع پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شود و در عین حال موقعیت نظامی و دفاعی و منطقه ایران قوی تر شد.

حجت الاسلام رستاخیز بیان کرد: آمریکا مانع بزرگ پایان جنگ یمن است آمریکا به خاطر اینکه میداند پایان جنگ به نفع محور مقاومت را بهتر رژیم غاصب صهیونیستی است به همین دلیل اجازه نمی دهد که این اتفاق بیفتد.

امام جمعه هرمز گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی باید کاری انجام دهیم چرا که بدترین و زشت ترین و خسارت بار ترین کار پذیرفتن تهاجم به دشمن است.

حجت الاسلام رستاخیز با اشاره به طرح عفاف و حجاب گفت: دشمن به دنبال شبهه افکنی بین مردم است.

امام جمعه هرمز در دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا برای همه اعضای انسان لازم است مغز و فکر انسان چشم و گوش انسان به ویژه زبان انسان تقوا نیاز دارد.

وی گفت: زیربنای بندگی خدا صبر است بندگی خداوند متعال صبوری می خواهد آن هم صبر وسیع برای اینکه از گناهان لذت بخش دوری کند و واجبات الهی را انجام بدهد این صبر وسیع را نیاز دارد.

امام جمعه هرمز بیان کرد: زندگی ساده و بدون تشریفات زندگی یک انسان مسلمان است اگر هم انسان دارای ثروت است با زندگی ساده می‌تواند با فقرا مأنوس باشد.

وی افزود: انسان اگر می خواهد در مسیر بندگی خدا موفق باشد باید از شهوات دوری کند شهوات گناه‌آلود انسان را ذلیل می کند.

امام جمعه هرمز گفت: میل های نفسانی مثل شخصی که سوار یک اسب چموش است انسان را در دره بیچارگی بدنامی و بد عاقبتی ساقط می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها