در کنگره شهدای پایتخت مطرح شد؛

سرلشکر صفوی: قدرت‌های بزرگ به دنبال تجزیه ایران هستند

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت‌های بزرگ که ضد ملت ایران هستند، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه‌طلبی بوده‌اند.
کد خبر: ۵۸۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱ - 13May 2023

سرلشکر صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا، در یادواره «لاله‌های آسمانی» که در راستای برگزاری کنگره شهدای پایتخت و با هدف گرامی‌داشت سالروز آزادسازی سنندج در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ و بزرگداشت شهید محمد بروجردی (مسیح کردستان) در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به رزمندگان و خانواده شهدای کردستان، با بیان اینکه حضور در این جمع، هم خوشحال‌کننده و هم ناراحت‌کننده است، اظهار داشت: خوشحال‌کننده از این جهت که ما هنوز منحرف نشده‌ایم، ظلم نمی‌کنیم، به رهبری خود وفاداریم و در صراط مستقیم الهی مانده‌ایم، و ناراحت‌کننده نیز به‌خاطر خیل عظیم شهداست.

سرلشکر صفوی با بیان این‌که کرد‌ها از اصلی‌ترین قوم‌های آریایی و ایرانی و وفاترین قوم به ایران هستند، گفت: کرد‌ها شجاع، وطن‌دوست و افتخارآفرین هستند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه قدرت‌های بزرگ که ضد ملت ایران هستند، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه‌طلبی بودند، تصریح کرد: انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در جنگ جهانی توافقی کردند و روس‌ها هم با آن موافقت کردند تا بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی، سرزمین‌های این امپراتوری را بین خود تقسیم کنند و دو دولت کردی و ارمنی را هم به‌وجود بیاورند؛ لذا عراق و فلسطین تحت قیمومیت انگلیس قرار گرفت و سوریه و لبنان هم به فرانسوی‌ها واگذار شد.

وی افزود: تشکیل دولت‌های کرد و ارمنی با انقلاب کبیر فرانسه مواجه شد و نتوانستند این دولت‌ها را تشکیل دهند؛ اما هنوز هم فتنه‌های انگلیسی‌ها و قدرت‌های خارجی در منطقه ما فعال است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحریک آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و حزب بعث عراق برای تجزیه‌طلبی آغاز شد، در سیستان و بلوچستان ضدانقلاب بلوچ، در استان گلستان «خلق ترکمن» و در خوزستان «خلق عرب» و همچنین سازمان‌های تروریستی نظیر «چریک فداییان خلق»، «مجاهدین خلق»، «حزب دموکرات کردستان» و «حزب توده» فعال شده و علیه جمهوری اسلامی ایران به‌پاخاستند.

وی با اشاره به تفاوت تفکرات مهندس بازرگان با حضرت امام خمینی (ره)، گفت: دولت موقت که روی کار آمد، سرلشکر محمدولی قرنی رئیس ستاد مشترک ارتش شد؛ اما بدنه دولت اقدام به مذاکره با ضدانقلاب کُرد کردند و حتی خواستار توقف عملیات نظامی ارتش برای رفع محاصره پادگان لشکر ۲۸ کردستان شدند؛ اما سرلشکر قرنی با قاطعیت پاسخ داد که هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم ضدانقلاب بر کردستان مسلط شود و سپس استعفا داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار