رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای خبر داد؛

تولید نرم‌افزار «چت‌بات» در حوزه دفاع مقدس

سرهنگ «راستی» گفت: سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای با مشارکت تعدادی از شرکت­‌های دانش‌بنیان در حوزه جهاد تبیین نیز تولید نرم‌افزار «چت‌بات»، مخصوص پاسخ به سئوالات و ابهامات در حوزه شهدا و دفاع مقدس، را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۵۸۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ - 13May 2023

سرهنگ پاسدار «احسان راستی» رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: در حوزه تولید محتوا از نظر کمیت سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم. امسال سعی در ارتقای کیفی محتواهای تولید شده، داریم.

وی افزود: ان‌شاءالله در سال جاری تصمیم داریم ثقل کار سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای بر حوزه انتشار و شبکه­‌سازی باشد. همواره یکی از چالش‌­ها این است که محصول نهایی به درستی به مخاطبان ارائه نمی‌شود و یا تعداد و حجم دامنه مطلوب مورد نظر محقق نمی­‌شود، به همین جهت برای تحقق این مهم؛ به طور خاص با گروه‌های مردم­‌نهاد وارد مذاکره شده­‌ایم.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای در تکمیل این بخش از صحبت­‌های خود افزود: در سال جاری یکی از برنامه‌­های پیش‌­بینی شده در حوزه مأموریتی سازمان، برگزاری همایش فعالان مردمی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برای نخستین بار در کشور است.

راستی در ادامه به تشریح برنامه­‌های پیش‌بینی شده سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای پرداخت و گفت: عملیات شناختی در فضای مجازی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن، به سه بخش کلی رصد و تحلیل، تولید محتوا و شبکه­‌سازی تقسیم‌­بندی می­‌شود و برای هر بخش؛ برنامه خاصی در سال جاری پیش‌­بینی شده است.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای در سال جاری بر اساس یک رویکرد تحولی با اولویت کودک و نوجوان، برنامه­‌ریزی کرده و به طور ویژه بودجه‌ای را برای حمایت و مشارکت در بازی­‌های رایانه‌­ای با محوریت دفاع مقدس درنظر گرفته است.

راستی ابراز داشت: سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوار‌ه‌ای با مشارکت تعدادی از شرکت­‌های دانش‌بنیان طرح‌های «ای.آر» و «وی.آر» را در مراکز استان‌های آذربایجان شرقی و فارس دنبال می‌کند و در حوزه جهاد تبیین نیز تولید نرم‌افزار «چت‌بات»، مخصوص پاسخ به سئوالات و ابهامات در حوزه شهدا و دفاع مقدس، را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها