معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در تشریح برنامه­ های هفته بسیج عنوان کرد؛

رویکرد برنامه ­های هفته بسیج ایمن­ سازی کشور در برابر خطر نفوذ دشمن است

سرهنگ افراسیابی: امسال سعی شده است با طرح ­ریزی برنامه ­های ویژه، روح ایستادگی و مقاومت را در بسیجیان بالا برده تا در سایه آن روحیه استکبارستیزی و مقابله با استکبار در آنان تقویت شده و دشمن را در طرح نفوذ شکست بدهند.
کد خبر: ۵۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ - 21November 2015

رویکرد برنامه ­های هفته بسیج ایمن­ سازی کشور در برابر خطر نفوذ دشمن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، نشست خبری سرهنگ پاسدار علی­ اکبر افراسیابی معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با محوریت تشریح برنامههای این هفته در مجمتع فرهنگی آیهها برگزار شد.

وی با اشاره به نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیج به عنوان یادگار امام راحل امروز به درختی تنومندی تبدیل شده که ریشه و سایه این شجره طیبه در کل جهان منتشر شده و ریشه دوانده است. بوجود آمدن بسیج مردمی در منطقه و تشکیل جبهه مقاومت با حضور بسیجیان جهان اسلام و رویارویی با استکبار و به زانو درآوردن دشمنان و تغییر معادلات به نفع جبهه حق، از برکات نهال بسیج است که حضرت امام(ره) آن را غرس کرد.  

ایمن سازی کشور در برابر خطر نفوذ

افراسیابی در ادامه با بیان اینکه حضور بسیج در دفاع مقدس صحنه جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد و سبب شکست روزبهروز دشمن شد، افزود: هفته بسیج امسال با شعار "بسیج دست قدرت خدا است"آغاز شده است. امسال سعی شده است با طرح­ریزی برنامه­ های خاص، روح ایستادگی و مقاومت را در بسیجیان بالا برده تا در سایه آن روحیه استکبارستیزی و مقابله با استکبار در آنان تقویت شده و دشمن را در طرح نفوذ شکست بدهند.   

هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، سبب شد تا این سیاست در  عملکرد نیروهای بسیج به عنوان سرلوحه قرار بگیرد تا با تلاش و کوشش در زمینه اقتصادی ریشه انقلاب اسلامی را مستحکمتر کرده و در مقابل تهدیدات و تحریمهای دشمنان به خوبی ایستادگی کنیم. که بسیج در اجرای برنامههای اقتصاد مقاومتی در سطح استان فعالیتهای چشمگیری انجام داده است.

عناوین روزهای هفته بسیج

وی نامگذاری روزهای هفته بسیج را بدین شرح اعلام کرد: روز اول با عنوان «بسیج، ولایت و انتظار»، روز دوم «بسیج، بصیرت و استکبار ستیزی»، روز سوم با عنوان «بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی»، روز چهارم «بسیج، خودباوری و جهاد علمی»، روز پنجم با عنوان «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی» روز ششم «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی» و روز هفتم با عنوان «بسیج، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است.

برگزاری همایش شکوه ایستادگی

افراسیابی عنوانکرد: در هفته بسیج برنامههای ویژهای جهت به نمایش درآوردن اقتدار و آمادگی این نیروی مردمی در نظر گرفته شده است که رویکرد عمده آنها حفظ و انسجام نیروها بسیج است. از جمله این برنامه­ها می­توان به افزایش گشتهای بسیج، ایست­وبازرسی و دیگر فراخوانها اشاره کرد. همچنین ویژه برنامه شکوه ایثار در روز پنجم آذر ماه با حضور 200 هزار بسیجی در سراسر استان برگزار میشود که 50 هزار نفر از این عزیزان در اجتماع بسیجیان در مشهد حضور بهم می ­رسانند.

هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: در برنامه­های پیش­بینی شده بخشی کشوری هستند و بخشی نیز در مرکز استان اجرا خواهد شد و بخشی نیز در سطح استان صورت می­پذیرد. 50 درصد از برنامه­ های درنظر گرفته شده در خود مشهد انجام می­شود. این برنامهها با هدف بصیرت افزایی در دستور کار بسیج قرار گرفته و حداقل روزی یک برنامه سنگین با حضور 2 هزار نفر برگزار میشود.

برگزاری همایش ها درهفته بسیج

افراسیابی با اشاره به برگزاری 300 عنوان برنامه توسط اقشار مختلف بسیج، یادآور شد: برگزاری حلقههای صالحین، برگزاری همایش فرماندهان پایگاه­های بسیج و ائمه جماعات، برگزاری همایش مسئولین هیئات مذهبی به مناسبت دهه آخر صفر با رویکرد ایمن سازی هیئات در برابر خطر نفوذ دشمن و آگاه­ سازی و بصیرت بخشی به مسئولین هیئات، برگزاری نشست ارکان شجره طیبه صالحین در سطح استاد -سرمربیان- مربیان و متربیان، برگزاری همایش اقشار بسیج، برگزاری همایش ویژه خواهران بسیج، همایش پیشکوستان و رزمندگان بسیجی، پیادهروی عمومی خانوادگی و درآخرین روز از هفته بسیج همایش شکوه ایستادگی از جمله همایش­ها و نشست­هایی است که در هفته بسیج سالجاری برگزار می ­شود.

افتتاح 1500 طرح عمرانی در هفته بسیج در کشور

وی با بیان اینکه همزمان با هفته بسیج 1500 طرح عمرانی در کشور افتتاح می­ شود ادامه داد: از این تعداد 50 طرح با زیربنای23 هزار متر مربع که شامل 15حوزه مقاومت، 2 گردان، 35 سوله صالحین و 3 سوله 9 دی است در خراسان رضوی افتتاح میشود.

افراسیابی تاکید کرد: برگزاری مراحل استانی مسابقات قرآنی و ورزشی بسیجیان از دیگر برنامه­ های پیش ­بینی شده برای این هفته است. امسال سعی شده است برای ایجاد آمادگی لازم و حضور پررنگ بسیجان در صحنه، برنامههای حجمی بیشتری در قالبهای مختلف در نظر گرفته شود تا مایه دلگرمی دوستان و نامیدی و رعب دشمنان شود.

فعالیت های قرآنی بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه طرح تربیت حافظان قرآن بسیجی در دستور کار دارالقرآن بسیج قرار گرفته است، عنوان کرد: از زمان فرمان مقام معظم رهبری در بحث تربیت حافظان قرآن 150 مهد قرآن راه­اندازی شده است که مربیان آن کشوری هستند، که عملکرد رضایت­ بخشی داشته­ اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در رابطه با بحث رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، تصریح کرد: در این زمینه ساخت و بازسازی مساجد، بازسازی مدارس، ساخت اماکن ورزشی، کمک به خانوادههای بدسرپرست و بیسرپرست و ساخت حوزههای مقاومت و پایگاههای مقاومت بسیج و تامین امنیت در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار