مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مطرح کرد؛

حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از جوانی جمعیت/ شبکه تلویزیونی ایران جوان افتتاح شد

علیان‌زادگان گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همواره حامی ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت است و در این راستا اقدام به اجرای پویش لبخند مادری از سال گذشته کرده است.
کد خبر: ۵۸۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 14May 2023

جوانی جمعیتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حمیدرضا علیان‌زادگان» مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت افتتاح شبکه تلویزیونی ایرانِ جوان، اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان مجری طرح این شبکه سال گذشته در تولید محتوا با محصولات رسانه‌ای آن را به مرحله پخش آزمایشی برد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز کشور و رفع پیری جمعیت که همواره تاکید رهبر انقلاب اسلامی است دولت و مجلس شورای اسلامی باید همت کرده و برای جوانی جمعیت تلاش کنند.

علیان‌زادگان گفت: مهم‌ترین مسأله پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تأمین بودجه قانون بود که در این راستا همکاری مطلوب سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس صورت گرفت و آنچه که برای تحقق قانون در سال ۱۴۰۱ در بودجه لازم بود پیش‌بینی کردند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرزندآوری افزود: همواره یکی از رسالت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ترویج فرزندآوری و سلامت، جوانی جمعیت است؛ در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به اجرای پویش لبخند مادری از سال گذشته در سراسر کشور کرده است. در این طرح به زوج‌هایی که سال گذشته و همچنین امسال فرزند سوم‌شان به دنیا آمده، با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

علیان‌زادگان تصریح کرد: طرح ملی حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو از سال قبل به صورت آزمایشی آغاز شده است و با کمک خداوند، امروز این بسته حمایتی که مشتمل بر کارت هدیه به مادر به تعداد فرزندان، اهدای بسته لبخند مادری به ازای هر یک از فرزندان، تامین پوشک فرزندان به مدت شش ماه، با ارزش تقریبی ۳۳ میلیون تومان برای یک خانواده دارای فرزند سه‌قلو است.

در ادامه امیرحسین بانکی پور رییس کمیسیون جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحران فرزندآوری در کشورمان جدی است و باید جلوی کاهش نسل را بگیریم. 

وی افزود: متاسفانه در ایران بین هزار تا دو هزار سقط رخ می‌دهد که هفت درصد آنها در داخل خانواده انجام می شود که این آمار وحشتناک است؛ این کارها حاصل مدرنیته و دنیای صنعتی است و اگر توجه لازم نداشته باشیم شرایط بدتر می شود. 

رییس کمیسیون جوانی جمعیت مجلس تصریح کرد: تمامی شرایطی که در فروپاشی خانواده ها در دنیا رخ می دهد در ایران در حال نمایان شدن است اما همچنان پایه‌های خانواده در ایران مثل شرایط سابق است. 

وی گفت: هنوز در سریال های خانوادگی رسانه ملی نمایش تک فرزندی و یا بدون فرزندی را مشاهده می کنیم در حالی که باید چند فرزندی را در رسانه ها داشته باشیم و آنها را به سمت تشویق و تبلیغ و ترویج فرزندآوری ببریم. 

در این نشست همچنین شبکه تلویزیونی ایران جوان با سیاست جوانی و افزایش جمعیت رسما آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار