مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید خبر داد؛

افزایش پوشش بیمه‌ای حوادث غیرمترقبه منازل ایثارگران

اروز گفت: سقف خسارات آتش‌سوزی و حوادث غیرمترقبه به ۱۵۰ میلیون تومان و مبلغ غرامت فوت به حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۸۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲ - 14May 2023

افزایش پوشش بیمه‌ای حوادث غیرمترقبه منازل ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «میثم اروز» مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید با اشاره به مصوبات هیئت دولت و ماده ۴۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تحت پوشش قرار دادن ایثارگران شامل والدین، همسران و فرزندان شهدا، تمام جانبازان و آزادگان غیر شاغل در بیمه «عمر و حادثه» اقدام کرده است.

وی افزود: همه‌ساله شرکت بیمه‌گذار از طریق برگزاری مناقصه انتخاب می‌شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از عقد قرارداد با شرکت بیمه برنده مناقصه، ۱۰۰ درصد حق بیمه ایثارگران را به استناد بند «ت» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌پردازد. بر اساس این قرارداد شرکت‌های بیمه مکلف هستند در صورت فوت ایثارگران مبلغی را تحت عنوان غرامت به بازماندگان پرداخت کنند.

اروز در مورد بیمه حوادث غیرمترقبه نیز گفت: بر اساس این بیمه منازل مسکونی تمام ایثارگران یادشده نیز تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار دارد که در صورت وارد شدن خسارت به منزل یا اثاثیه منزلی که ایثارگر در آن ساکن است، از سوی شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: قرارداد این بیمه در حال حاضر با شرکت بیمه رازی منعقد شده است و این شرکت مکلف به پرداخت غرامت و خسارات وارده به ایثارگران عزیز است. در این قرارداد سقف خسارات آتش‌سوزی و حوادث غیرمترقبه به ۱۵۰ میلیون تومان و مبلغ غرامت فوت به حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: ۱۰۰ درصد حق بیمه قرارداد مذکور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها