دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«اتاق عملیات مشترک» راهی به سوی آزادی ملت فلسطین

یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین تحولاتی که در عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی صورت گرفته را می‌توان تشکیل «اتاق عملیات مشترک» مقاومت دانست که می‌تواند سنگ بنای آزادی ملت فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی باشد.
کد خبر: ۵۸۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 15May 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که آخرین درگیری نظامی رژیم صهیونیستی با جنبش جهاد اسلامی فلسطین به پدیده‌ای نوظهور و کم‌نظیر همچون تشکیل «اتاق عملیات مشترک» مقاومت منتهی شود. موضوعی یک بار دیگر در قالب وحدت و انسجام گروه‌های مقاومت و نیرو‌های مبارز فلسطینی در برابر دشمن صهیونیست خودش را نشان داده است.

در واقع آنچه که از تشکیل «اتاق عملیات مشترک» مقاومت که از تمامی گروه‌های مقاومت و نیرو‌های مبارز فلسطینی شکل گرفته می‌توان برداشت کرد نویدبخش و بشارت‌دهنده آینده‌ای روشن و پرامید برای مردم و ملت فلسطین و درانتظار بودن روز‌هایی تلخ و سیاه برای رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی است. بر این اساس آن چیزی که تشکیل این «اتفاق عملیات مشترک» را بسیار پراهمیت می‌کند چشم‌اندازی بسیار روشن و امیدبخش برای آینده این اتاق عملیات مشترک که همانا تشکیل «ارتش فلسطین» است.

«اتاق عملیات مشترک» راهی به سوی آزادی ملت فلسطین

اگر منطقه و سرزمین فلسطین شاهد تشکیل ارتشی بزرگ و قدرتمند باشد آنگاه است که شاهد تغییر و دگرگونی بسیار گسترده و عظیمی در جغرافیای ژئوپولوتیک «منطقه خاورمیانه» خواهیم بود که در صورتی که چنین امری محقق شود شاهد آغازی بر پایان چیزی بیش از ۷۵ سال اشغال و اسارت مردم و ملت فلسطین به دست ناپاک و کثیف «رژیم صهیونیستی» خواهیم بود و آن روز یک بار برای همیشه این رژیم جعلی و نامشروع از صحنه و جغرافیای روزگار محو خواهد شد.

اما در شرایطی شاهد تشکیل «اتاق عملیات مشترک» مقاومت هستیم که رژیم صهیونیستی بر اساس دکترین و سیاست منطقه‌ای خود همواره به دنبال این مهم بوده تا با ایجاد شکاف در میان گروه‌های مقاومت فلسطینی مانع از اتحاد آن‌ها شده و با ایجاد نزاع و درگیری در میان آن‌ها ضمن تضعیف گروه‌های مقاومت فلسطینی امکان سلطه و تسلط بر فعالیت‌ها و عملکرد آن‌ها را در اراضی اشغالی داشته باشد.

«اتاق عملیات مشترک» راهی به سوی آزادی ملت فلسطین

این موضوعی است که شاید در نگاه اول فقط محدود به کنترل تحرکات آن‌ها به نظر برسد، ولی اگر عمق به آن بنگریم متوجه می‌شویم که رژیم صهیونیستی از اتحاد تمامی این گروه‌ها و تشکیل ارتش فلسطین وحشت و هراسی همیشگی داشته و دارد و تا امروز تمامی این اقدامات نیز در راستای جلوگیری از تحقق این امر انجام داده است. زیرا اگر روزی فرابرسد که شاهد تشکیل ارتشی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی باشیم آن روز است که نابودی رژیم صهیونیستی حتمی و قطعی است.

البته آن چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم نتیجه معکوسی است که تمامی اقدامات و تلاش‌های رژیم صهیونیستی در مسیر و جهت جلوگیری از اتحاد و همگرایی گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام داده است. زیرا اگرچه تا پیش از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین شاهد بودیم که گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی به تنهایی و به صورت مستقل علیه رژیم صهیونیستی دست به اقدامات نظامی می‌زدند، اما این درگیری اخیر موجب شد تا تمامی این گروه‌های مبارزه تنهایی با این رژیم اشغالگر را کنار گذاشته و برای نخستین بار دست اتحاد و همبستگی به یکدیگر بدهند.

«اتاق عملیات مشترک» راهی به سوی آزادی ملت فلسطین

در حقیقت این رویداد کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر همان هراس و کابوس همیشگی رژیم صهیونیستی بود که از مدت‌ها از تحقق آن وحشت داشتند و حالا امروز با آن روبرو شدند. بر این اساس امروز شاهد هستیم که تشکیل «اتاق عملیات مشترک» به عنوان نمادی جدید در وحدت و یکپارچگی مردم و ملت فلسطین در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

از طرف دیگر انتشار اخبار و گزارشات مرتبط با تشکیل «اتاق عملیات مشترک» همانند بمبی روحیه بخش موجب افزایش امید و اعتماد به نفس مردم و ملت فلسطین شده است و آن‌ها را به آینده‌ای آزاد از چنگال رژیم صهیونیستی بسیار امیدوار کرده است. ضمن اینکه این اتفاق فی نفسه انگیزه گروه‌ها و مبارزان فلسطینی برای افزایش مقاومت و ایستادگی در برابر این رژیم اشغالگر را به صورت محسوسی افزایش داده است.

«اتاق عملیات مشترک» راهی به سوی آزادی ملت فلسطین

در پایان باید گفت تشکیل «اتاق عملیات مشترک» هرچه که باشد یک پیروزی و یک دستاوردی بزرگ و قابل توجه برای گروه‌های مبارز فلسطینی در برابر ارتش رژیم صهیونیستی است و اتحاد و همبستگی نویدبخش تشکیل ارتش فلسطینی در جهت و مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و رهایی مردم فلسطین از چنگال این رژیم اشغالگر و نامشروع است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار