مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سمنان:

توجه به سیره شهدا رمز موفقیت و سربلندی انقلاب اسلامی است

سرهنگ «سلامی» گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز کشور است و اگر فرهنگ حاکم بر زندگی شهدا را در جامعه ترویج کنیم، مهمترین گام را در جهت حل مشکلات و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب برداشته‌ایم.
کد خبر: ۵۸۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ - 15May 2023

توجه به سیره شهدا رمز موفقیت و سربلندی انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دومین همایش استانی خادمان شهدای گمنام دفاع مقدس که در یادمان شهدای گمنام پارک آبشار شاهرود برگزار شد اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای اینکه جوانان ما را نسبت به ارزش‌های دینی بی تفاوت کنند، وارد جنگ ترکیبی تمام عیاری شده‌اند و در این جنگ از همه ابزار‌های فرهنگی و رسانه‌ای بهره می‌گیرند و هدفی جز تغییر شناخت قشر جوان نسبت به ارزش‌های اسلامی ندارند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس نسخه حل مشکلات جوامع اسلامی است افزود: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز کشور است و اگر فرهنگ حاکم بر زندگی شهدا را در جامعه ترویج کنیم، مهمترین گام را در جهت حل مشکلات و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: یادمان شهدای گمنام پایگاه‌های فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس هستند که باید با برنامه‌های دقیق، هوشمندانه و خلاقانه نسبت به جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس از آن بهره برداری نمود.

سلامی افزود: یادمان‌های مطهر شهدای گمنام از سنگر‌های جنگ نرم هستند و باید در جبهه جنگ نرم مقابل دشمنان ایران و اسلام با صلابت بوده و همانند دوران غرورآفرین دفاع مقدس با تمام توان ایستاد.

این مسئول با بیان اینکه توجه به سیره شهدا رمز موفقیت و سربلندی انقلاب اسلامی است افزود: شهدای گمنام مایه خیر و مباهات ملت هستند و باید با برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی در حرم‌های مطهر شهدای گمنام نهایت استفاده را از حضور معنوی آن‌ها ببریم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی بر مشارکت همه دستگاه‌ها در تکمیل و بازسازی مزار شهدای گمنام تاکید کرد و افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و همه باید از ظرفیت هایی، چون خیرین، نذورات، وقف و کمک‌های مردمی در ساماندهی یادمان شهدا استفاده نمایند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان از وجود ۶۱ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۶۱ یادمان شهدای گمنام استان ۱۶۷ شهید تدفین شده‌اند که ۴۷ یادمان تکمیل شده و ۱۴ یادمان در حال ساخت است و انتظار داریم تا هفته دفاع مقدس همه یادمان‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار