مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

باید در مسیر ثبت و پاسداشت نام و یاد شهدا همت کرد

«مسلمی مهنی» گفت: باید در مسیر ثبت و پاسداشت نام و یاد شهدا همت کرد و اگر ادبیات کهن و فرهنگ ایثار و شهادت در هم آمیخته شوند، قطعا ابعاد زیادی در جامعه گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۵۸۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ - 15May 2023

باید در مسیر ثبت و پاسداشت نام و یاد شهدا همت کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «بهرام مسلمی مهنی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امروز در اختتامیه جشنواره قصه و داستان سرداران شهید «حسین تاجیک» و شهید «موسی یوسف زاده» اظهار داشت: باید در مسیر ثبت و پاسداشت نام و یاد شهدا همت کرد و  اگر ادبیات کهن و فرهنگ ایثار و شهادت در هم آمیخته شوند، قطعا ابعاد زیادی در جامعه گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره قصه و داستان سرداران شهید یک حرکت ادبی، تربیتی، فرهنگی و هنری است و یکی از بزرگ‌ترین اهداف جشنواره، معرفی اسوه‌های ایثار، عمل و اخلاص است، تصریح کرد: صیانت از میراث شهدا، بروز و ظهور استعداد‌های هنری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهداف جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه حرکت هوشمندانه جشنواره این بود که بذر ایمان را در دل جوانان می‌کارد و این یک حرکت فرهنگی است، عنوان کرد: ما مسئولان فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم؛ چرا که همگرایی و هم افزایی برای اشاعه فرهنگ اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره قصه و داستان سرداران شهید فاریاب نیمه اول فروردین ماه ارسال شد، گفت: ۲۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و از بین آن‌ها ۳۶ اثر به مرحله نهایی راه یافت که همزمان در مراسم اختتامیه داوری شدند.

مسلمی مهنی با معرفی برگزیدگان جشنواره قصه و داستان سرداران شهید فاریاب گفت: در بخش آسیب‌های اجتماعی فاطمه براهام نفر اول، شقایق دانش آموز نفر دوم، محمدحسن بنی‌ابراهیمی نفر سوم و فریبا عادل نفر چهارم شدند و همه برگزیدگان این بخش از شهرستان جیرفت هستند.

وی بیان داشت: در بخش ایثار و شهادت، شیما شهیدزاده از کرمان نفر اول، محسن قاسمی نژاد از جیرفت نفر دوم، علیرضا براهام نفر سوم از جیرفت و طیبه شجاعی نفر چهارم از کرمان به عنوان برگزیدگان این بخش از جشنواره معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان متذکر شد: سهراب براهام از جیرفت و اسماعیل ملایی از عنبرآباد به عنوان برگزیدگان بخش ویژه جشنواره قصه و داستان سرداران شهید شهر فاریاب معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار