در جلسه رؤسای ستاد‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت مطرح شد؛

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: برگزاری ۵ هزار برنامه در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس/ دفاع مقدس باعث تحکیم انقلاب اسلامی و پایه‌های تمدنی ما شد/ اثربخشی دفاع مقدس در گذر زمان بیشتر درک می‌شود

جعفری به برگزاری ۵ هزار برنامه در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس میراث گران‌بهای ملت ایران و موجب افتخار و عزت کشور است که هرچه از مبدا آن فاصله می‌گیریم اثربخشی و زیبایی‌اش را بیشتر درک می‌کنیم و نقش آن در احیای عظمت و افتخار ملی را می‌چشیم.
کد خبر: ۵۸۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ - 15May 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پنجمین جلسه رؤسای ستاد‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با حضور «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جانشین ستاد مرکزی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و نیز نمایندگانی از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی امروز (دوشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

برگزاری نزدیک به ۵ هزار برنامه در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها

جعفری، دفاع مقدس را میراث گران‌بهای ملت ایران و موجب افتخار و عزت کشور دانست و با بیان اینکه، دفاع مقدس باعث تحکیم انقلاب اسلامی و پایه‌های تمدنی ما شد، اظهار داشت: هرچه از مبدا دفاع مقدس فاصله می‌گیریم اثربخشی و زیبایی آن را بیشتر درک می‌کنیم و نقشش در احیای عظمت و افتخار ملی را می‌چشیم.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: با ظهور هر روزه پیشرفت‌ها و مشخص شدن بزرگی دفاع مقدس، تلاش دشمن به همان نسبت بیشتر می‌شود و از آنجا که نقطه قوت و همگرایی ما را پیدا کرده، تلاش می‌کند این نقطه قوت را تضعیف کند.

وی ادامه داد: ریزش‌هایی هم در سال‌های اخیر داشته‌ایم، اما از آنجا که صاحب این فرهنگ امام خمینی (ره) و شهدا هستند دشمن نتوانسته است کاری کند و خوشبختانه با همراهی صاحبنظران و اندیشمندان و فرهیختگان ظرفیت‌های کشور فعال شده است.

جانشین ستاد مرکزی مناسبت‌های ملی دفاع مقدس با بیان اینکه، نظام‌مندی و انسجام مجموعه سازمان‌های کشوری و لشکری از سال ۱۳۹۹ و در ۴۰ سالگی دفاع مقدس به ما کمک کرد ۵۰۵ ستاد در وزارتخانه‌ها سازمان‌ها و دستگاه‌ها در تهران و شهرستان‌ها شکل بگیرد، گفت: این جریان قدرتمند و تجربه کمک کرد در سال ۱۴۰۰ ستاد‌های ملی گرامیداشت دفاع مقدس را با همان الگوی چهلمین سالگرد تسری بدهیم و از آن سال در هر کدام از دستگاه‌ها ستادی در قالب ستاد مناسبت‌های ملی دفاع مقدس شکل گرفت که بر این اساس در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰ هفته را مشخص کرده و سامانه به‌خطی را برای پیگیری برنامه‌ها تشکیل دادیم.

جعفری افزود: این توفیقات کمک کرد در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ آیین‌نامه ستاد ملی مناسبت‌های دفاع مقدس در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تصویب رسد و به همه مجموعه‌ها ابلاغ شود.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: با توجه به تجربه حاصله، ۴۳ برنامه ملی احصا و ابلاغ شد تا این چرخه نظام‌مند رو به جلو حرکت کند. در سامانه ثبت الکترونیکی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاوم با عنوان سادم ۲ هزار برنامه ثبت شد و نزدیک به ۵ هزار برنامه در سال گذشته نیز از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس برگزار شد که نشان می‌دهد بسیاری از برنامه‌ها در سامانه ثبت نشده است.

وی به بخشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر همراه کردن جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مثلا در سوم خرداد خوب است وزارت ارتباطات از ظرفیت اپراتور‌ها برای تبریک این روز استفاده کند.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های به بیان عمده اقدامات سازمان‌های خود در مناسبت‌های ملی دفاع مقدس پرداختند و به برخی برنامه‌های خود در سال جاری از جمله گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس اشاره کردند.

استفاده از ظرفیت‌های سازمانی، براساس تعداد فعالیت‌های کمی ثبت شده در سامانه، ایجاد هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر اردو‌های راهیان نور، بهره گیری از امکانات جهت همراه کردن جوانان و نوجوانان از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار