معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:

نیاز به معلمان تراز انقلاب اسلامی داریم

سردار پورجمشیدیان معلمی را یک کار جهادی دانست و گفت: نیاز به معلمان تراز انقلاب اسلامی داریم.
کد خبر: ۵۸۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ - 15May 2023

نیاز به معلمان تراز انقلاب اسلامی در جامعه داریم/دشمن شناسی از ویژگی‌های معلمان طراز انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز معلم که در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: معلم خوب کسی است که دانش‌آموزان هم او را دوست داشته و هم از او دلهره داشته باشند.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: همانند یک پدر که اعضای خانواده هم او را دوست داشته و هم از او دلهره داشته باشند که به آن‌ها هشدار می‌دهد. دلهره از یک پدر، فرمانده و یا معلم به این علت است که می‌ترسیم با کار‌هایی که باید انجام دهیم موجب ناراحتی او شویم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاء است، عنوان کرد: هدف انبیاء این است که ما را از مسیر نادرست بازداشته و ما را به مسیر صحیح هدایت کنند.

وی خطاب به معلمان افزود: معلمان ما باید توجه کنند که آیا توانسته‌اند همانند انبیاء نقش‌آفرینی کنند و در تربیت انسان‌ها مؤثر باشند.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه معلمی در اصل کار خداوند است، تأکید کرد: در واقع باید گفت معلمی کار خود خداوند است و باری‌تعالی با استفاده از انبیاء به هدایت انسان‌ها می‌پردازد.

معاون هماهنگ‌کننده «نزسا» با بیان اینکه نیاز به معلمان تراز انقلاب اسلامی در جامعه داریم، یادآور شد: ما معلمی می‌خواهیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد. کار معلم در ایران صرفاً آموزش مطالب درسی نیست و وظیفه او با سایر معلمان در جهان متفاوت است.

وی بصیرت و بصیرت‌افزایی را از ویژگی‌های معلم تراز انقلاب اسلامی  دانست و گفت: معلمان علاوه بر اینکه باید خودشان دارای بصیرت باشند، بایستی تلاش کنند تا دانش‌آموزان نیز بصیر باشند.

سردار پورجمشیدیان افزود: بصیرت معلم تراز انقلاب اسلامی یعنی آنچه مردم عادی در خشت خام نمی‌بینند، آن‌ها مشاهده می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نزسا با بیان اینکه دشمن‌شناسی از دیگر ویژگی‌های معلمان تراز انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: معلمان ما باید کمک کنند تا دانش‌آموزان و دانشجویان، شاخصه‌های دشمن را شناخته تا بتوانند از این طریق با دشمن مقابله کنند.

وی ادامه داد: آرمان‌خواهی باید یکی از ویژگی‌های معلم معلمان ما باید باشد و آن‌ها باید دانش‌آموزان را آرمان‌خواه پرورش دهند.

سردار پورجمشیدیان عنوان کرد: روحیه استدلال و تحلیل نیز جزو سایر ویژگی‌های معلمان تراز انقلاب اسلامی است. اگر معلم دارای قدرت استدلال و تحلیل باشد، آن‌گاه خواهد توانست شاگردان و دانش‌آموزان خود را به‌عنوان یک انسان تحلیلگر تربیت کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه افزود: معلم باید بتواند مطالب علمی و موضوعات تربیتی را در کنار موضوعات عملیاتی و تاکتیکی همراه با مسائل دینی و اسلامی بیان کند.

وی تاکید کرد: معلمان و اساتید ما نباید صرفاً به این اتکا کنند که مطالب را پای تخته عنوان کنند؛ بلکه باید مطالب علمی گاهی در محیطی غیر از کلاس درس عنوان شود؛ چون تأثیر آن بیشتر است.

سردار پورجمشیدیان معلمی را یک کار جهادی دانست و افزود: کار جهادی به این معنا نیست که بدون برنامه ریزی  انجام شود، بلکه به این معنی است که بتوانیم ضرورت‌ها را تشخیص داده و طبق آن عمل کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: جامعه به‌ویژه فرزندان ما بیشتر از همه به امید نیاز دارند و وظیفه مهم امیدآفرینی برعهده معلمان است تا امید را به دانش‌آموزان و جامعه تزریق کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار