معاون اجرایی ارتش:

برنامه‌ریزی ارتش برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان/ استکبار جهانی از پیشرفت ملل اسلامی در هراس است

امیر سرتیپ «محمودی» با تأکید بر برنامه‌ریزی مطلوب ارتش برای استفاده از دانش و توانایی نخبگان گفت: هم‌فکری، همت و تلاش نخبگان نقش بسزایی در افزایش ظرفیت‌های تولید و تقویت ایران اسلامی دارد.
کد خبر: ۵۸۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ - 15May 2023

امیر سرتیپ محمودیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری (ذخیره‌های نظام) در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا با اشاره به این که واژه سربازی در ساختار نیرو‌های مسلح مفهوم عمیقی دارد، اظهار داشت: وجود کارکنان وظیفه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، همواره موجب انجام درست مأموریت‌های مختلف ارتش و رفع تهدیدات شده است.

امیر محمودی با اشاره به ویژگی‌های یک ارتش مقتدر گفت: یک ارتش مقتدر، ارتشی است که بتواند تکیه‌گاه ملت خود باشد و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تمام توان از ابتدای انقلاب تاکنون در جهت حفاظت و حراست از حدود و ثغور کشور گام برداشته است.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه سربازان در خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمنان قرار دارند، عنوان کرد: ۳۹ هزار شهید سرباز، نشان‌دهنده حضور فعال و پایا و فداکارانه سربازان در خطوط مرزی است و این مهم به گونه‌ای است که هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که رد پای سربازی در آن وجود نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: استکبار جهانی همواره از پیشرفت ملل اسلامی در هراس است و از این رو، در مقابله با این پیشرفت‌ها رو به جنگ ترکیبی آورده است؛ جنگی که مؤلفه‌های آن شامل براندازی نرم، تحریم‌های بی‌سابقه، نفوذ، جنگ نیابتی، جنگ اطلاعاتی و تفرقه‌افکنی است.

امیر محمودی اصلی‌ترین بُعد این جنگ ترکیبی را در تأثیر فکری و فرهنگی توصیف کرد و افزود: دشمنان با ناامیدی از تهدیدات نظامی علیه کشورمان، سعی در ایجاد اختلاف و برهم زدن امنیت ملی از راه تفرقه‌پراکنی میان قومیت‌های مختلف ایرانی دارند که بحمدالله با آگاهی قابل تحسین مردم، همواره در این راه شکست می‌خورند.

معاون اجرایی ارتش در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمنان به دنبال آسیب‌زدن به اعتقادات مذهبی جامعه از جمله عفاف و حجاب هستند، اضافه کرد: دشمنان به دنبال ارائه ضد ارزش‌ها در لباس ارزش‌ها هستند و قصد دارند در این حوزه، امنیت ملی، مذهبی و اجتماعی جامعه را خدشه‌دار کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، به پیشرفت خود در تمامی عرصه‌ها ادامه می‌دهد، بیان کرد: توجه به علم و پژوهش در راستای تأمین نیاز‌های کشور و خودکفایی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه دفاعی و امنیتی، از رسالت‌های نخبگان است تا کشور بتواند از گردنه این تحریم‌ها سربلند بیرون بیاید.

سرتیپ محمودی با بیان اینکه نخبگان، نقش ویژه‌ای در تعالی و پیشرفت کشور دارند، ادامه داد: امروز تهدیدات نسبت به گذشته فرق کرده است؛ لذا باید خود را به سلاح‌ها و تجهیزات مدرن مجهز کنیم و براساس تهدیدات روز در آمادگی کامل قرار دهیم تا بتوانیم از کشور دفاع کنیم.

معاون اجرایی ارتش با تأکید بر برنامه‌ریزی مطلوب ارتش برای استفاده از دانش و توانایی نخبگان گفت: هم‌فکری، همت و تلاش شما نخبگان نقش بسزایی در افزایش ظرفیت‌های تولید و تقویت ایران اسلامی دارد و ارتش نیز به‌عنوان یک سازمان ذی‌ربط تلاش دارد تا استعداد‌های نخبگان را در راه تعالی کشور پرورش دهد.

امیر محمودی در پایان، نخبگان را مردان امروز عرصه دفاع از کشور دانست و خاطر‌نشان کرد: شما نخبگان باید با بهره‌گیری از دانش روز در عرصه‌هایی از جمله هوش مصنوعی، نانو و... در حرکت رو به جلوی کشور مؤثرتر عمل کنید. امروز در رده‌های مختلف، جوانان دانشمندی وجود دارند و ما نیز تلاش داریم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار