دیدار فرمانده نیروی دریایی روسیه با دریادار سیاری

دریاسالار یومنوف با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با معاون هماهنگ کننده آجا دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۸۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ - 15May 2023

دیدار فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیردریادار سیاریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریاسالار نیکولایی یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریادار سیاری در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و خیر مقدم اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده اجرای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله بازدید‌های متقابل، ارتقای کیفیت مسابقات نظامی، گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک دریایی، تامین امنیت اقتصادی، اقدامات ضد تروریسم، امداد و نجات و آموزش‌های دریایی، کمک‌رسانی به ناو‌ها و زیردریایی‌های آسیب دیده و... با کشور دوست و هم پیمان روسیه هستیم.

وی با اشاره به راهبرد استکبار جهانی در مسیر سلطه جویی بر سایر کشور‌ها و ایجاد جهان تک قطبی گفت: بعد از دهه ۹۰ میلادی که جهان دو قطبی دچار تحول گردید، استکبار با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش و یا در غرب روسیه با نزدیک شدن به مرز‌های این کشور بدنبال سلطه جویی با هدف تامین منافع نامشروع خود بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه استعمار فرانو با حضور استکباری خود در منطقه راه به جایی نبرد و در بیشتر کشور‌ها این رویکرد استکباری با مخالفت‌های شدید مواجه شد و با ظهور قدرت‌های جدید دنیا به سمت چند قطبی شدن حرکت کرد، افزود: هرچه قدر شناخت ما نسبت به استکبار بیشتر باشد بهتر می‌توانیم با آن‌ها مقابله کنیم.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به کلام نورانی فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) که فرمودند «ایران اسلامی اهل تعرض به هیچ کشوری نیست» تصریح کرد: علی رغم اینکه ما اهل تسلط و تعرض به هیچ کشوری نیستیم، اما در مقابل هرگونه تهدید و سلطه استکباری می‌ایستیم و در این راستا همکاری و هم افزایی خود را با کشور‌های دوست و هم‌پیمان از جمله روسیه تقویت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با استکبار و جلوگیری از هرگونه تسلط خواهی آن باید هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم افزود: برای تامین امنیت و آرامش منطقه حتما باید قوی باشیم و قوی شدن مولفه‌های متعددی دارد که در داخل هر کشوری این مولفه‌ها اثر گذار است. همچنین برای مقابله با استکبار باید با هم اتحاد و هم افزایی داشته باشیم و از تجارب یکدیگر استفاده نمائیم به گونه‌ای که این هم افزایی‌ها موجب بازدارندگی موثر گردد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اهمیت راهبردی بهره‌برداری از دریا و منابع آبی به عنوان مهمترین مولفه‌های تامین کننده قدرت و ثروت گفت: از نگاه ما دریا منبع قدرت و ثروت است و هرکس بتواند از منابع خدادادی دریا‌ها بهره‌برداری کند موفق است. تاریخ هم ثابت کرده آن‌هایی که به خوبی از دریا استفاده کرده‌اند توفیقات بسیاری کسب نموده‌اند.

دریادار سیاری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی با تدبیر رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی) بهره‌برداری مناسب‌تر از دریا را در دستور کار قرار داد و به ویژه پس از دزدی دریایی در خلیج عدن، نیروی دریایی ارتش حضور مقتدرانه خود را در دریا‌ها و آب‌های آزاد و بین المللی توسعه داد و مقتدرانه در مقابل دزدان دریایی ایستاد و حتی به بسیاری از کشور‌های جهان نیز کمک کرد.

وی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحمدلله امروز یک نیروی توانمند است که به بسیاری از بنادر دریایی جهان از جمله سن پترزبورگ روسیه سفر کرده و دارای کارکنانی مومن، علاقه‌مند و با دانش بوده و از تجهیزات سطحی و زیرسطحی مناسب و بروزی برخوردار است و امسال نیز موفق شد دور دنیا را با ناو ایرانی دنا مقتدرانه طی کند که این نشان دهنده توانمندی و بالندگی این نیروی راهبردی است.

در این دیدار همچنین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ستاد فرماندهی ارتش و دیدار با امیردریادار سیاری؛ بر گسترش همکاری‌های مشترک بین نیرو‌های دریایی دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران و روسیه دارای ریشه‌های قدیمی و تاریخی مشترک هستند و بخش مهمی از فرهنگ و تمدن امروز جهان متأثر از تاریخ و فرهنگ این دو کشور است و مایه افتخار است که امسال نیز ناوگروه‌های ایرانی در رژه دریایی ما در سن پترزبورگ شرکت کنند و در سایر زمینه‌ها نیز همکاری‌های مشترک و متقابل توسعه یابد.

در پایان این دیدار، لوح یاد بود (کرست) بین معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی فدراسیون روسیه مبادله شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار