آینده خواندنی است/ در حاشیه بازید از نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛

سردار کارگر: برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای توزیع هدفمند کتاب‌های دفاع مقدس/ در حوزه تاریخ شفاهی باید به سراغ پدران و مادران شهدا برویم

رئیس بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای توزیع و عرضه کتاب به‌ویژه برای مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ - 16May 2023

سردار کارگر: برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای توزیع هدفمند آثار دفاع مقدس/  در حوزه تاریخ شفاهی باید به سراغ پدران و مادران شهدا برویمگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس: سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، در حاشیه بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کتاب‌های دفاع مقدس در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، اظهار داشت: در بازدیدی که از نمایشگاه کتاب داشتم، الحمدلله کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت رشد کمی و کیفی داشته است؛ همچنین میزان فروش این ژانر از ادبیات، نیز بیش از ۳۰ درصد رشد داشته که البته تا پایان نمایشگاه این رقم افزایش خواهد داشت. 

سردار کارگر با بیان اینکه کیفیت چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت ارتقا پیدا کرده  و کتاب‌های این حوزه به لحاظ عرضه و بسته‌بندی پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: بسیاری از کتاب‌های معروف را شاهد بودیم که به‌صورت تصویری ارائه شده بودند که به‌نظرم این اتفاق مبارک و ارزشمندی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت تولید کتاب در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و بیان داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ برای توزیع و عرضه کتاب به‌ویژه برای مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ دارد که تلاش خواهد کرد این برنامه را با کمک دستگاه‌های مربوطه به انجام برساند.

سردار کارگر تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده، بیش از سه هزار عنوان نشر تازه در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت در این دوره از نمایشگاه عرضه شده که از این تعداد هزار و ۸۲۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است؛ این آمار نشان دهنده رشد بسیار خوبی است که در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس شاهد هستیم.

وی با اشاره به کتاب‌های منتشره در حوزه تاریخ شفاهی و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص گفت: تا کنون در حوزه تاریخ شفاهی کار‌های بسیار زیادی انجام شده است؛ اما کار‌های زیادی هم باقی مانده است. با وجود اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تاریخ شفاهی اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام داده است، اما عقب‌ماندگی زیادی در این حوزه وجود دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حوزه تاریخ شفاهی باید به سراغ پدر و مادر شهدا برویم که این امر از جمله مهم‌ترین کار‌هایی است که باید حتماً انجام دهیم. به‌نظر من مهم‌تر از تاریخ شفاهی که توسط نهاد‌های مختلف انجام می‌شود، چاپ آن به زیباترین شکل ممکن است که باید به زبان روز در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار