دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

انسان باید با حفظ کرامت انسان‌ها از‌ «خود برتربینی» دوری کند

آیت‌الله «رمضانی» یکی از آفت‌های موجود در ذات انسان را خود برتربینی نسبت به دیگران دانست و گفت: انسان باید مراقب رفتار خود با انسان‌ها باشد و کرامت آن‌ها را در نظر گرفته و از لحاظ رفتاری خود را نسبت به دیگران برتر نبیند.
کد خبر: ۵۸۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ - 16May 2023

انسان باید با حفظ کرامت انسان‌ها از‌ «خود برتربینی» دوری کندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع شهر سیاهکل با بیان اینکه آشنایی مسلمین با معارف اهل‌بیت(ع) یکی از وظایف امام صادق(ع) بوده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) بیش از سه دهه امامت امت را بر عهده داشته و در این مدت از هیچ تلاشی برای تبیین معارف اسلامی در جامعه دریغ نکردند.

وی با اشاره به شخصیت علمی امام صادق(ع) در طول تاریخ اسلام تصریح کرد: آن حضرت در طول عمر با عزت خود چهار هزار شخصیت را در حوزه‌های مختلف تربیت کردند و یکی از اهداف ایشان مقابله با انحرافات فکری و اخلاقی در جامعه بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر لزوم معرفی سیره عملی ائمه اطهار(ع) در جامعه به‌ویژه برای نسل جدید افزود: پیروان اهل‌بیت(ع) با رفتار حسنه خود باید بتوانند امیرالمومنین(ع) را در جامعه معرفی کنند.

رمضانی یکی از آفت‌های موجود در ذات انسان را خود برتربینی نسبت به دیگران دانست و بیان کرد: انسان باید مراقب رفتار خود با انسان‌ها باشد و کرامت آن‌ها را در نظر گرفته و از لحاظ رفتاری خود را به نسبت دیگران برتر نبیند.

وی با بیان اینکه خواندن نماز به صورت جماعت بسیار توسط اهل بیت(ع) سفارش شده است، گفت: انسان وقتی عمل پاکی انجام دهد و آن عمل را همراه خود داشته باشد به حیات طیبه رسیده و مردم نیز این فرد را دوست خواهند داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بدون شک اگر با صداقت با مردم حرف بزنیم، مردم به نظام اعتماد می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها